advertise

آیا جراحی بینی بازگشت دارد

آیا جراحی بینی بازگشت دارد - کلینیک دکتر آرمان فر

علت برگشت پذیری جراحی بینی

علت برگشت پذیری جراحی بینی را قصد داریم در این مقاله برای شما عزیزان بررسی کنیم تا بدانید که آیا این وقوع این مساله وجود دارد و چه اقداماتی را باید انجام داد تا با این چالش روبه رو نشد. با توجه به اهمیت موضوع است که متخصصین کلینیک دکتر آرمان فر این مقاله را گردآوری کرده اند و قرار است تشریحی کامل را برای شما داشته باشند. با این نکته شروع می کنیم که در صورتی که به درستی مراقبت های بعد از جراحی بینی را انجام ندهید و در مورد آن ها سهل انگاری کنید، امکان بازگشت بینی به حالت قبل از عمل وجود دارد. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم حتما این مراقبت ها را به درستی انجام دهید و با استفاده از آن ها به نتیجه ای مطلوب دست پیدا کنید. البته باید بدانید که در این راه اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی را نیز در نظر داشته باشید و تلاش کنید تا با تحقیقاتی درست به دکتری مجرب در این زمینه دست پیدا کرده و از دانش و تجربه آن ها بهره مند شوید. به همین دلیل و برای اینکه همه این موارد را از ابتدا تا به انتها به صورت مطلوب برخوردار شوید باید با ما در کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید. در انتهای این مقاله امید داریم که به درک مناسبی در مورد این پرسش که آیا جراحی بینی بازگشت دارد، دست پیدا کنید. اما در اینجا می خواهیم بررسی ابتدایی را در مورد این پرسش داشته باشیم و پس از آن به صورت مبسوط این واکاوی را انجام دهیم.


می توان اینگونه ذکر کرد که جراحی بینی بازگشت دارد. اما لازم است توجه شود که نتایج نهایی جراحی بینی به عوامل مختلفی مانند تکنیک جراحی، تجربه و تخصص جراح، و وضعیت بدنی و جسمی بیمار بستگی دارد. همچنین پس از جراحی بینی، مراقبت های پساعملی و دنباله های درمانی مهم است تا نتایج بهتری به دست آید. بنابراین، برای اطمینان از اینکه جراحی بینی به نحو احسن انجام شود و نتایج دائمی داشته باشد، مهم است که به یک جراح بینی متخصص و با تجربه مراجعه کنید و نکات پساعملی را به دقت رعایت کنید. همچنین بدانید که جراحی بینی ممکن است بازگشت داشته باشد اگر انجام آن توسط یک جراح غیرتخصصی یا با تجربه کم انجام شود یا اگر بیمار توجه کافی به دستورات پساعملیاتی و مراقبت های لازم را نکند. برای جلوگیری از بازگشت جراحی بینی، باید به انتخاب یک جراح ماهر و تخصصی توجه کرد و از او درخواست ارائه مطالعات موردی و نتایج قبل و بعد از جراحی را داشته باشید. همچنین باید به دقت به دستورات پساعملیاتی پایبند بود و مراقبت های لازم را انجام داد. در صورتی که بازگشت جراحی بینی رخ داد، باید به سرعت به جراح مراجعه کرد تا اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام شود. ساختار بینی گوشتی، بینی ای با پوست ضخیم تر و استخوان ها و غضروف های ضعیف تر است. همین ضعف در استخوان ها و غضروف ها، سبب می شود تا جراحی زیبایی این دسته از بینی ها دشوارتر باشد. یکی از مشکلات، احتمال برگشت بینی گوشتی بعد از عمل است. به این معنا که نوک بینی، حالت افتادگی پیدا کرده و احتمال گوشت اضافه در بینی وجود دارد. البته این روزها، به لطف توسعه و پیشرفت علوم پزشکی، راهکارهایی وجود دارد که احتمال برگشت بینی گوشتی بعد از عمل جراحی بینی را به مرزی نزدیک به صفر رسانده است.

ساختار بینی گوشتی و علت برگشت پذیری جراحی بینی، بینی گوشتی یک فرم بینی است که پوست بینی در آن ضخیم و ساختار استخوانی و غضروفی آن ضعیف است. اغلب بینی های گوشتی نوک پهن دارند و تیغه ی بینی برآمدگی قوز ندارد. برخلاف بینی استخوانی، که تیغه ی استخوانی و باریکی دارند و استخوان از زیر پوست کاملا مشخص و واضح می باشد. از دیگر ویژگی های بینی گوشتی، عریض بودن پره های بینی است. این امر سبب می شود تا از نمای روبه رو، بینی ظاهر پهنی داشته باشد. نکته ی دیگری که در افراد با بینی های گوشتی دیده می شود این است که پوست بینی اغلب منافذ باز دارد. توجه داشته باشید که افراد مختلف، ممکن است درجات متفاوتی از بینی گوشتی داشته باشند. به عنوان مثال، میزان پهن بودن بینی در برخی از بینی های گوشتی چندان زیاد نیست. امکان بازگشت بینی به حالت قبل از جراحی، با توجه به مشخصات بینی گوشتی که در بخش قبل ذکر شد، می توان دید که جراحی بینی گوشتی دشوارتر از جراحی بینی استخوانی است. به دلیل ضعف در ساختار استخوانی و غضروفی این دسته از بینی ها، پزشک جراح می بایست با استفاده از تکنیک هایی، اقدام به تقویت غضروف بینی نماید. بدون این تقویت، فرم بینی حفظ نخواهد شد و امکان برگشت بینی گوشتی بعد از عمل وجود دارد. همین تقویت غضروفی بینی گوشتی، سبب می شود تا جراحی این دسته از بینی ها، دشوارتر شناخته شود. بنابراین نیاز است تا عمل جراحی بینی توسط پزشک ماهر و معتبر انجام گیرد. تنها انجام جراحی با تکنیک های حرفه ای است که می تواند از برگشت بینی گوشتی بعد از عمل، جلوگیری کند. نکته دیگری که برای عمل بینی گوشتی باید در نظر داشت، انتظارات واقع بینانه ی بیمار از نتایج جراحی است. بینی های گوشتی به دلیل ساختاری که 


دارند، امکان پیاده سازی هر فرم بینی را ندارند. به عنوان مثال، بینی عروسکی که ساختاری کوچک با استخوان بسیار کم دارد، در افرادی که بینی گوشتی دارند، قابل اجرا نیست. از سوی دیگر، افرادی که بینی گوشتی دارند، اغلب اجزای چهره شان درشت است و به همین دلیل بینی خیلی ظریف و کوچک چندان تناسبی با چهره ی آن ها نخواهد داشت. عدم برگشت با مراقبت های بعد از جراحی بینی، تکنیک های جدیدی که برای جراحی بینی گوشتی به کار برده می شود، از برگشت بینی گوشتی بعد از عمل جلوگیری خواهد کرد. در این تکنیک ها، از غضروف میانی بینی استفاده می شود. به این صورت که این غضروف در در بخش مورد نیاز بینی، به صورت پیوند، به کار می برند. این کار سبب تقویت بافت استخوانی بینی گوشتی خواهد شد. لازم به ذکر است که اگر بینی گوشتی، غضروف بسیار کمی داشته باشد و پزشک جراح نتواند از آن برای پیوند استفاده کند، از غضروف گوش استفاده خواهد کرد. تقویت غضروف بینی، باعث می شود تا نوک بینی کشیده شده و دیگر حالت افتادگی نداشته باشد. در نتیجه امکان برگشت بینی گوشتی بعد از عمل بسیار پایین و نزدیک به صفر خواهد بود. عوارض جراحی بینی گوشتی، افرادی که بینی با ساختار گوشتی دارند، اغلب عوارض شدیدتر و بیش تری را هم لمس خواهند کرد. به عنوان مثال، ورم بینی، که یکی از شایع ترین و عادی ترین عوارض بینی بعد از عمل جراحی بینی است؛ در بینی های گوشتی بیش تر دیده می شود. ورم بینی به دلیل فاصله بین استخوان بینی و پوست ایجاد می شود. ورم شدید بینی، ممکن است بیمار را ناچار به تزریق کورتون کند.

از سوی دیگر مراقبت های بعد از عمل برای کاهش ورم بینی در این گونه افراد باید با وسواس بیش تری اجرا گردد. از دیگر عوارض جراحی بینی گوشتی، امکان برگشت بینی است. همان طور که در بخش های قبلی این مطلب ذکر کردیم، امکان برگشت بینی گوشتی بعد از عمل با انجام تقویت سازی بافت غضروفی، به حداقل مقدار خود خواهد رسید. به دلیل ضعف غضروفی، نوک بینی گوشتی تمایل به افتاده بودن دارد و اگر تقویت سازی غضروف انجام نگیرد، احتمال پایین آمدن و افتاده شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی وجود خواهد داشت. آیا جراحی بینی بازگشت دارد. افرادی که بینی با ساختار گوشتی دارند، اغلب عوارض شدیدتر و بیش تری را هم لمس خواهند کرد. به عنوان مثال، ورم بینی، که یکی از شایع ترین و عادی ترین عوارض بینی بعد از عمل جراحی بینی است؛ در بینی های گوشتی بیش تر دیده می شود. ورم بینی به دلیل فاصله بین استخوان بینی و پوست ایجاد می شود. ورم شدید بینی، ممکن است بیمار را ناچار به تزریق کورتون کند. از سوی دیگر مراقبت های بعد از عمل برای کاهش ورم بینی در این گونه افراد باید با وسواس بیش تری اجرا گردد. از دیگر عوارض جراحی بینی گوشتی، امکان برگشت بینی است. همان طور که در بخش های قبلی این مطلب ذکر کردیم، امکان برگشت بینی گوشتی بعد از عمل با انجام تقویت سازی بافت غضروفی، به حداقل مقدار خود خواهد رسید. به دلیل ضعف غضروفی، نوک بینی گوشتی تمایل به افتاده بودن دارد و اگر تقویت سازی غضروف انجام نگیرد، احتمال پایین آمدن و افتاده شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی وجود خواهد داشت.


وظایف بیمار برای کاهش احتمال برگشت با مراقبت های بعد از جراحی بینی، به عنوان متقاضی عمل جراحی بینی، چنان که بینی شما از نوع گوشتی است؛ می بایست موارد زیر را رعایت کنید. هرچقدر این موارد را با دقت و وسواس بیش تری انجام دهید، از احتمال برگشت بینی گوشتی خود بعد از عمل، می کاهید. اولین گام، تحقیق درست و کامل برای پیدا کردن متخصص جراحی بینی عالی و درجه یک است. در نظر داشته باشید که برگشت ناپذیر بودن نتیجه ی جراحی شما تا حدود زیادی به توانمندی دستان جراح شما وابسته خواهد بود. پس در تلاش باشید از خدمات پزشکان باتجربه و آگاه استفاده کنید. مجهز بودن کلینیک جراحی و مشاهده ی نمونه کارهای پزشک جراح در این حوزه، کمک کننده خواهد بود. گام دوم، انتظارات به جا و صحیحی است که می بایست از نتیجه ی جراحی خود داشته باشید. به خودتان یادآوری کنید که علت اصلی جراحی بینی، ایجاد تناسب بین اجزای چهره است. بنابراین از تقلید کورکورانه و پافشاری روی یک مدل بینی خاص، بپرهیزید. هر فردی، زیبایی منحصر به فرد خودش را دارد. قرار نیست با تشابه جز جز صورت شما با فرد دیگری، زیبایی یکسانی حاصل شود. سعی کنید در این زمینه، به مشورت و توصیه های پزشک جراح خود گوش کنید. یک پزشک جراح خوب، بهترین طرح بینی را در تناسب با سایر اجزای چهره تان به شما پیشنهاد خواهد کرد. گام آخر، مراقبت های قبل و بعد از عمل است. دستور این مراقبت ها را می توانید از طریق این وب سایت و یا توصیه های پزشک جراح خود بخواهید. 

هر اندازه که از خودتان بهتر مراقبت کنید، سریع تر بهبود پیدا می کنید. این تسریع فرآیند سبب خواهد شد تا ورم بینی و التهابات بعد از عمل، سریع تر خوب شده و شکل نهایی بینی شما بهتر مشخص شود. علم پزشکی نیز مانند سایر علوم، از پیشرفت این روزها برخوردار بوده است. این پیشرفت ها، خطرات و ریسک هایی که در گذشته وجود داشته است را به حداقل رسانده است. برگشت بینی گوشتی بعد از عمل یکی از عوارضی بوده است که امروزه، به لطف توسعه ی علوم پزشکی به حداقل میزان خود رسیده است. اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی، یک پزشک جراح خوب و باسابقه، با انجام پیوند غضروفی در افرادی که بینی گوشتی دارند، می تواند به تقویت سازی بافت استخوانی این بینی پرداخته و احتمال برگشت بین گوشتی بعد از عمل را کاهش دهد. برای تقویت غضروف از غضروف بینی یا گوش استفاده می شود. نکته مهم دیگری که در این مطلب بارها به آن تاکید شد، انتظارات به جا و معقولی است که می توان از نتایج جراحی بینی گوشتی داشت. بینی های گوشتی به دلیل ضعف استخوان و غضروفی که دارند، امکان پیاده سازی تمام فرم های بینی را نمی دهند. به عنوان مثال بینی عروسکی اصلا فرم مناسبی برای افرادی که بینی گوشتی دارند نخواهد بود. بنابراین بهتر است با توجه به سایر اجزای چهره و فرم بینی گوشتی یا استخوانی، شکل نهایی بینی بعد از عمل انتخاب شود. این طور حداکثر رضایتمندی و حداقل امکان بازگشت بینی از نتایج جراحی حاصل خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید.


آیا جراحی بینی بازگشت دارد - کلینیک دکتر آرمان فر

امکان بازگشت بینی به حالت قبل از جراحی

امکان بازگشت بینی به حالت قبل از جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع جراحی، تجربه و مهارت جراح، واکنش بدن به جراحی، و دقت در دنباله های مراقبتی بعد از جراحی. در بسیاری از موارد، بازگشت بینی به حالت قبل از جراحی امکان پذیر نیست، زیرا بینی یکی از قسمت های بدن است که بعد از جراحی به شکل دائمی تغییر می کند. اما در برخی موارد، می توان با استفاده از روش های دیگری مانند جراحی تصحیحی یا تزریق چربی، به حالت قبلی بینی بازگشت. برای اطمینان از اینکه آیا بازگشت بینی به حالت قبل از جراحی امکان پذیر است یا خیر، بهتر است با یک جراح پلاستیک متخصص مشورت کنید. او می تواند با بررسی دقیق وضعیت بینی شما و توضیح دقیق در مورد امکانات و محدودیت های مربوطه، به شما راهنمایی کند. هم اکنون می توانید برای اینکه اطلاعات خود را در زمیننه های مختلف ارتقا دهید با ما در کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید و از طریق ما به آگاهی کامل برای مراحل پیش از عمل و مراقبت های بعد از جراحی بینی دست پیدا کنید. در ادامه مطلب در مورد برگشت بینی به حالت قبل از عمل بیشتر صحبت می کنیم. 


در جراحی بینی های گوشتی، به دلیل اینکه بیشتر غضروف های موجود ضعیف و نازک هستند، این نگرانی وجود دارد که آیا بعد از جراحی زیبایی، بینی به حالت قبلی بر می گردد. در واقع امروزه جراحان پلاستیک و زیبایی با تکیه بر متد ها و تکنیک های به روز جراحی، می توانند احتمال برگشت بینی های گوشتی بعد از عمل را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. به همین دلیل، انتخاب جراح حاذق و باتجربه، مهم ترین قدم در مسیر جراحی زیبایی بینی محسوب می شود. رینوپلاستی و علت برگشت پذیری جراحی بینی، دو بیمار، در ویژگی های صورت، ویژگی های آناتومیک یا اهداف جراحی تفاوت های اساسی و مهمی باهم دارند. رینوپلاستی برای هر شخص باید متناسب با صورت او انجام شود. این تنها اصل در جراحی بینی است. بینی باید متناسب با بقیه قسمت های صورت باشد. اغلب انواع بینی در دو گروه بینی استخوانی و بینی گوشتی، طبقه بندی میشوند. نحوه ی انجام جراحی بر این دو نوع متفاوت بینی، باهم فرق داشته و تکنیک های خاصی را نیاز دارد. نشانه های بینی گوشتی، نشانه هایی وجود دارد که به شما کمک می کنند تشخیص دهید بینی شما از کدام نوع است. ویژگی های بارز بینی گوشتی عبارتند از پوست ضخیم در نوک بینی، منافذ قابل مشاهده پوست بینی، سوراخ های پهن بینی، نوک بزرگ و پیازی شکل، قسمت پایینی پهن بینی، غضروف اسکلتی نازک و ضعیف بینی، اگر ویژگی های ذکر شده در بالا، مواردی هستند که در مورد شما صدق می کنند، بینی شما از نوع گوشتی است. بینی های گوشتی، به داشتن پوست ضخیم و غدد چربی فراوان و منافذ باز روی پوست معروف هستند. در این نوع بینی اغلب غضروف ضعیف است و قسمت عمده بینی از پوست، چربی زیر 

آن و غدد ترشح چربی تشکیل شده است. در بینی های گوشتی اغلب نوک بینی به سمت پایین و کمی بزرگ است. این نوع بینی به دلیل وجود هورمون جنسی مردانه و پوست چرب در مردان، بیشتر دیده می شود. در گذشته برای اصلاح بینی های گوشتی، قسمت هایی از غضروف را برمی داشتند. این عمل باعث ایجاد فرورفتگی و زخم شدن سطح پوست می شد. اغلب بیماران فکر می کنند که برداشتن پوست، برای زیباتر شدن فرم نهایی بینی کارآمد است، اما برداشتن مقدار زیاد و نامناسب از پوست بینی، باعث ایجاد زخم خواهد شد. به همین دلیل در این مورد باید با دقت بسیار زیادی عمل شود. آیا جراحی بینی بازگشت دارد. سوالی که اغلب از جراحان پرسیده می شود این است که آیا در جراحی بینی گوشتی، بینی به حالت قبل از عمل باز می گردد یا خیر. باید جواب بدهیم که در صورت رسیدن به نتیجه ایده آل بعد از شش ماه، تغییر خاصی روی بینی ایجاد نمی شود و فرم ان همانطور که هست، باقی خواهد ماند. برای مثال می توان گفت که یک توپ فوتبال را در نظر بگیرید که لایه ای چرمی و ضخیم دارد. برای اینکه هوای داخل این توپ خالی شود قطعا زمان زیادی لازم است. در بینی گوشتی نیز همین اتفاق می افتد. زیرا پوست بینی ضخیم است و کاهش اندازه بینی و از بین رفتن التهاب آن، زمان زیادی می برد. بنابراین بیماران باید حداقل یک سال منتظر بمانند تا نتیجه نهایی را مشاهده کنند. البته اغلب بعد از شش ماه نتیجه قابل مشاهده بوده و بعد از آن تغییر چندانی اتفاق نخواهد افتاد. در واقع اگر قرار باشد نتیجه ی عمل بینی های گوشتی رضایت بخش باشد، بعد از شش ماه قابل مشاهده است. بعد از این بازه ی زمانی، نمی توان انتظار بروز تغییرات آنچنانی را کشید.


نحوه جراحی بینی های گوشتی و اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی، رینوپلاستی بینی گوشتی نیاز به مجموعه مهارت های خاصی دارد. جراحان می گویند که بزرگترین چالش این عمل، تغییر شکل و اندازه بینی ضمن حفظ ویژگی ها و تناسب آن با فرم صورت بیمار است. به طور معمول، بیمارانی که بینی گوشتی دارند، دارای تیغه بینی صاف و نوک پهن هستند. هدف اصلی، بخشیدن فرم جدید و زیبا به نوک بینی است. در روند جراحی بینی گوشتی ممکن است جراح نیاز به پیوند غضروف نیز پیدا کند. علاوه بر این، اغلب بیماران تمایل به کوچک تر شدن سوراخ های بینی خود نیز دارند. پوست ضخیم بینی، که اصلاح نوک بینی را دشوار می کند نیز باید نازک شود. مراقبت های بعد از جراحی بینی، همانطور که قبل از جراحی بینی باید نکاتی را رعایت کنید، برای جلوگیری از برگشت بینی گوشتی بعد از عمل، مراقبت های بعد از عمل بسیار مهم هستند. این نکات مراقبتی عبارتند از بعد از جراحی باید غذاهای نرم و آبکی مانند سوپ ولرم بخورید. بینی های گوشتی اغلب بعد از جراحی ورم بیشتری دارند. برای کاهش تورم حتما از کمپرس یخ استفاده کنید. مصرف آب میوه های طبیعی به ویژه آب آناناس و آب کرفس به کاهش تورم و کبودی کمک می کند. حتما داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کنید. از باز کردن دهان و خندیدن با صدای بلند خودداری کنید. تا چهل و هشت ساعت پس از جراحی روی نواحی کبود شده کمپرس یخ قرار دهید. مراقب باشید به گچ بینی فشار وارد نکنید. برای کاهش تورم بعد از جراحی بینی گوشتی هنگام خواب و استراحت با چند بالش، سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. تا زمانی که آتل روی بینی شماست از شستن صورت خودداری کنید.

دستمال های آرایشی بهترین گزینه برای پاکسازی صورت هستند. چسب زدن بینی گوشتی، چسب زدن بینی، بعد از جراحی بسیار مهم است. در حقیقت استفاده از چسب، باعث کاهش تورم و همچنین شکل گیری بهتر بینی می شود. زمان چسب زدن بینی های گوشتی بیشتر از بینی های استخوانی است و ممکن است برای کاهش تورم لازم باشد شش ماه از چسب استفاده کنید. نحوه صحیح چسب زدن را پزشکتان به شما یاد خواهد داد. حداقل تا دو ماه پس از جراحی از آفتاب، گرما و سولاریوم خودداری کنید. از نوشیدن الکل و سیگار کشیدن حداقل دو ماه پس از جراحی اجتناب کنید. حداقل تا یک ماه پس از جراحی از ترشحات شدید بینی خودداری کنید. از رفتن به مکان های شلوغ مانند مترو خودداری کنید. امکان بازگشت بینی به حالت قبل از جراحی، مشخصات صورت تا حد زیادی تحت تاثیر شکل بینی قرار می گیرد. در واقع داشتن یک بینی بزرگ باعث تمایز چهره افراد از یکدیگر خواهد شد، اما اغلب افراد که چنین ویژگی دارند احساس نارضایتی می کنند و به دنبال راه حلی برای حل این معضل می گردند. حال اگر بینی آن ها گوشتی باشد، اولین پرسشی که برایشان پیش می آید این است که علت برگشت بینی گوشتی بعد از جراحی چیست. و به همیین دلیل تصور می کنند که هزینه جراحی بینی گوشتی بیشتر خواهد بود. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بررسی کنیم که آیا بینی گوشتی برگشت پذیر است یا خیر. توصیه می شود برای کسب آگاهی در مورد پرسش های پیش آمده، خواندن این نوشته را از دست ندهید. ویژگی های بینی گوشتی و علت برگشت پذیری جراحی بینی، بر خلاف نظر عموم، هر بینی دارای نوک پهن بینی گوشتی نیست، بلکه ممکن است


پهن بودن نوک بینی به دلیل رشد بیش از حد غضروف های بینی باشد، در حالی که پوست بینی ممکن است بسیار نازک بوده به حدی که از روی پوست شکل و آناتومی غضروف ها قابل مشاهده باشد. توجه داشته باشید که چنین بینی دیگر گوشتی نبوده بلکه غضروفی است. در یک بینی گوشتی واقعی بافت غضروف بسیار کم و همه ی برجستگی آن به دلیل ضخامت پوست است. دیگر نشانه ی بینی گوشتی نوک خیلی نرم آن است به طوری که انگار هیچ غضروفی زیر پوست نیست. آیا جراحی بینی بازگشت دارد. برخلاف تصورات مردم که فکر می کنند بینی گوشتی بافت اضافه ای دارد و باید از آن کاسته شود، لازم به ذکر است که در بینی گوشتی باید بافت غضروفی به آن اضافه شود، زیرا این نوع از بینی غضروف کمی داشته و در نتیجه بینی حالت افتاده و آویزان پیدا کرده است. اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی، در این روش جراحی توسط بهترین جراح بینی گوشتی، نه تنها بافت بینی کم نخواهد شد بلکه پیوند های غضروفی در پایه ی بینی به کار می رود. برای این کار غضروف از تیغه بینی برداشته شده و به قاعده آن پیوند می شود. در برخی موارد که غضروف بینی بسیار کم باشد، جراح مجبور به برداشت غضروف از گوش می باشد که کار دشواری خواهد بود. تقویت پایه ی بینی موجب کشش نوک بینی می شود، بدون این که نیاز به دستکاری دیگری باشد. افرادی که دارای بینی گوشتی هستند باید انتظارات معقولی از جراح خود داشته باشند. در بینی های گوشتی هدف اصلی جراح باریک تر کردن نیمه تحتانی بینی و ایجاد فرم مناسب در ناحیه نوک بینی و پره های آن است است. به طور کلی انتظار معجزه و ایجاد بینی بسیار کوچک و فانتزی از عمل خود نداشته باشید. یکی از دغدغه های افرادی که بینی گوشتی دارند برگشت پذیری بینی بعد از عمل جراحی است،که در این خصوص باید بگوییم با تکنیک های جدید جراحی بینی، این مورد قابل انکار است،

 به طوری که اگر جراحی توسط بهترین جراح بینی صورت گیرد، تقریبا افتادگی و برگشت پذیری آن در کمترین حد ممکن یا حتی صفر می باشد. درواقع اگر در جراحی بینی گوشتی پیوند غضروف انجام شود و پایه بینی توسط غضروف تقویت شود، برگشت آن غیر ممکن خواهد بود. بدین منظور غضروف میانی بینی را برداشته و برای تقویت غضروف نوک بینی مورد استفاده قرار می گیرد. تنها می توان گفت به دلیل ضخامت پوست بینی گوشتی، تورم آن بیشتر خواهد بود و مدت زمان بیشتری به طول می انجامد. مراقبت های بعد از جراحی بینی، پرسشی که ممکن است مطرح شود این است که آیا مراقبت های بعد از بینی های گوشتی نیز متفاوت است. به دلیل حساسیت های بالایی که بینی گوشتی دارد، باید مراقبت های ویژه ای بعد از جراحی برای آن ها اعمال شود. به طوری که علاوه بر مراقبت های کلی بعد از عمل جراحی بینی، این دسته از افراد گاهی مجبور به تزریق برای برطرف شدن تورم ناحیه بینی شوند تا بتوانند ورم بینی را مهار کنند. همچنین برای مدت یک تا دو ماه به ماساژ بینی تحت نظر پزشک به منظور شکل گرفتن بینی و کاهش التهاب و تورم آن احتیاج خواهند داشت. اغلب افراد به دو دلیل عمده سراغ جراحی بینی می روند، گوشتی بودن و قوزدار بودن بینی. به جرات می توان گفت تمامی این افراد درک درستی از بینی خود نداشته و همین امر موجب شده خواسته هایی غیر معقول از عمل جراحی داشته باشند. در نتیجه اگر عمل بینی به روش صحیح، توسط جراح ماهر و با استفاده از تکنیک های نوین جراحی شود، هرگز دچار برگشت به شکل قبل خود نخواهد شد و بهبود ظاهر آن دائمی می باشد. برای اینکه بتوانید به درک مناسبی در مورد امکان بازگشت بینی به حالت قبل از جراحی دست پیدا کنید با ما در کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید.

ثبت درخواست مشاوره از کلینیک آرمانفر

شما گرامیان می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه جراحی زیبایی بینی، پوست، فک و صورت ثبت درخواست نمایید. 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی بسیار مهم است و باید با دقت و توجه به جزئیات انجام شود تا بهبودی بهتر و سریعتری برای بیمار فراهم شود. مراقبت های بعد از جراحی بینی شامل موارد زیر می شود. استراحت، بعد از جراحی بینی، بیمار باید به مدت حداقل یک هفته استراحت کند و فعالیت های سنگین و ورزش را متوقف کند. استفاده از داروها، پزشک ممکن است داروهای ضد التهاب و داروهای ضد درد معرفی کند تا درد و التهاب پس از جراحی کاهش یابد. استفاده از یخ، قرار دادن یخ بر روی نواحی مورد جراحی برای کاهش ورم و التهاب مفید است. مراقبت از بینی، باید از لمس کردن بینی و اعمال فشار بر آن خودداری شود تا از آسیب دیدن ناحیه جراحی جلوگیری شود. مراقبت از زخمف باید به دقت زخم های بینی را تمیز کرد و از هرگونه عفونت یا التهاب جلوگیری کرد. پیگیری با پزشک، بیمار باید به طور منظم وقت های پیگیری با پزشک خود را رعایت کند تا پیشرفت و بهبودی بررسی شود.


رژیم غذایی، مصرف مواد غذایی آبدار و غنی از مواد مغذی برای بهبود سریعتر بسیار مفید است. مراقبت از نواحی حساس، باید از هرگونه فشار یا ضربه به نواحی حساس بینی خودداری کرد. این مراقبت ها باید به دقت و با رعایت توصیه های پزشک انجام شوند تا بهبودی بهتر و سریعتری برای بیمار فراهم شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت برگشت پذیری جراحی بینی با ما در کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید تا توضیحاتی کامل را برای شما عزیزان داشته باشیم. در ادامه مطلب بازگشت بعد از جراحی بینی گوشتی را بررسی خواهیم کرد. در میزان کیفیت جراحی بینی نوع بینی نقش تاثیر گذاری دارد، هم برای اشخاص و هم برای جراح بینی موضوع بسیار حیاتی و مهمی است که کدام نوع بینی بهترین نتیجه را از جراحی دریافت می کند. اکثرا می شنویم که ممکن است بعد از جراحی بینی گوشتی شاهد بازگشت بینی به حالت قبل شویم که خب برای متقاضیان این عمل زیبایی نگرانی مهمی است. یکی از دغدغه های افراد در خصوص تصمیم به عمل جراحی دارند، در خصوص این است آیا در عمل جراحی بینی ام برگشتی دارد، یعنی امکان دارد بعد از گذراندن این همه مصائب و سختی و متحمل شدن هزینه بینی ام دو مرتبه به حالت سابق خود برگردد. وای نه، این موضوع به تنهایی یک کابوس است برای کسانی که بینی گوشتی دارند و با اندک مطالعه ای در می یابند که حال اگر دست به عمل جراحی بزنم ممکن است برگشت داشته باشد، یا به قول خودمان هر چه ریسیده باشد پنبه شود. 

بنابراین قبل از انجام عمل زیبایی حتما نگرانی های خود را درباره بازگشت بعد از جراحی بینی گوشتی با پزشک مطرح کنید تا پاسخ دقیقی به شما بدهد. همانطور که می دانید بینی به دو دسته تقسیم می شود، گوشتی، استخوانی، که در مورد هریک جای بحث بسیاری دارد. اما اکنون بینی گوشتی و بازگشت بعد از جراحی را مورد بحث قرار می دهیم تا از نگرانی و دغدغه های افراد با مشخصات بینی گوشتی کاسته شود. بینی گوشتی با چه خصیصه ای قابل تشخیص است. در افرادی با بینی گوشتی مشخصاتی از جمله پوست ضخیم و سفت که در بینی وجود دارد، چربی زیادی در نوک بینی، پهن تر بودن بینی، ساختار غضروفی و کم بودن استخوان های بینی، جلوه گر است، البته که تحقیقاتی که اخیراٌ انجام شده است، نشانگر آن است که در بین ایرانی ها بینی با کاملاٌ استخوانی و کاملاٌ گوشتی وجود ندارد و با نزدیک ترین مشخصات بینی، نوع بینی را تشخیص می دهند، اغلب توسط پزشک این تشخیص ها صورت می گیرد زیرا اگر اشتباهی در نوع بینی رخ دهد، روند جراحی را کند می کند. آیا جراحی بینی بازگشت دارد. در جواب این سوال توصیه می شود ابتدا با اندک مطالعه و دانش بین بینی گوشتی و استخوانی تمیز قائل شوید، سپس به موضوع بازگشت جراحی بپردازید، جراحی های بینی گوشتی برای جراحان بسیار دشوارتر از بینی استخوانی خواهد بود، زیرا بینی گوشتی از ساختار پیچیده تر و حجم و استحکام پوستی بیشتری برخوردار است و جراح برای ظرافت و دقت در عمل جراحی باید نهایت تلاش را به خرج 


دهد به همین سبب دشوارتر از سایر اعمال جراحی شناخته شده است. مزایا جراحی بینی گوشتی و اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی، افزیش روحیه اعتماد به نفس و ارتباطات اجتماعی افراد، تغییر در ظاهر چهره افراد، برطرف کردن اختلالات تنفسی، اصلاح نقایص بینی. عوارض احتمالی جراحی بینی گوشتی، واکنش های ناشی از بیهوشی، عفونت، کند بودن روند بهبودی در ترمیم جای زخم یا بخیه، اختلال در تنفس، احساس درد یا بی حسی در سطح پوست خارجی بینی، تغییر در رنگ پوست بینی که اغلب قرمز و ملتهب است. ظاهر نامطلوب بینی و چهره، تهوع، استفراغ، سرگیجه، بیرون ریختن جوش های زیر پوستی، تپش قلب، کبودی، خونریزی. توجه داشته باشید تمامی این موارد احتمالاتی است که در اثر جراحی بینی ممکن است این خطرات رخ دهد، برای جلوگیری از بروز هر گونه خسارات و عوارض جبران ناپذیری و در خطرافتادن زیبایی و سلامتی باید درانتخاب بهترین جراح بینی دقت کنید. پس حتما قبل از انتخاب نهایی جراح با پزشکان مختلفی درباره بازگشت بعد از جراحی بینی گوشتی مشورت کنید. هم چنین در اولین مشاهدات هر کدام از این علامت ها در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و خود را از یروز آسیب های دیگر مصون بدارید. برای کاهش خطرات احتمالی و مراقبت های پس از این عمل چه باید کرد. استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و التهاب ایجاد شده که تا چند روز پس از عمل جراحی کاملا طبیعی می باشد. اجتناب از استحمام و آب داغ بر روی بینی، اجتناب از رژیم غذای ناسالم و پر مصرفی

نمک، شیب دار خوابیدن، عدم انجام تمرینات ورزشی و فعالیت های روزانه سنگین که به بینی فشار وارد می کند. استفاده از پانسمان های بهداشتی و تعویض آن توسط پزشک، برای کاهش درد از دارو های مسکن استفاده کنید، حتما طبق تجویز و دستور پزشک مصرف شود. از دستکاری کردن، ماساژ دادن روی زخم عمل جراحی بپرهیزید. اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی، همانطور که سابقا گفته شد اگر جراحی بینی گوشتی با نتیجه نامطلوبی مواجه شد و در انتخاب بهترین جراح دقت نکنید، موجبات خسارات جبران ناپذیری را فراهم می کند. حتی ممکن است شاهد بازگشت بعد از جراحی بینی گوشتی باشید. برای داشتن تجربه بهترین عمل جراحی بینی گوشتی باید بهترین جراح بینی را انتخاب کنید و کاری است بس دشوار، زیرا در کلان شهرهای مانند تهران با انبوهی از جراحان بینی مواجهه اید که نمی دانید کدام یک بهترند، بنابراین در این راستا معیارهای در جهت انتخاب بهترین جراح دراختیارتان قرار می دهیم. فاکتور های همچون میزان سوابق تحصیلی و پژوهشی، تجربه بالای در عملهای بینی گوشتی، تعداد بالای موفقیت آمیزبودن عمل های جراحی بینی گوشتی، میزان پیگیری های و رسیدگی های قبل و بعد از عمل، این امر با کمک الهام گرفتن از تجربه های بیماران سابق این جراح و میزان رضایتمندی آن ها از پزشک در خصوص براورده کردن انتظارات و توقعاتشان پس از جراحی بینی گوشتی محقق می شود. هم چنین تعداد بالای مشتریان یک جراح نشان از محبوبیت و شهت آن دارد که درانتخاب بهترین


جراح بینی گوشتی می تواند یاریگر باشد. افتادگی یا برگشت بینی های گوشتی بعد از عمل به علت برخورداری از غضروف های ضعیف در اثر فعل و انفعالات پوستی و همچنین متمایل شدن به سمت پایین به دلیل وجود جاذبه زمین اتفاق می افتد. برای جلوگیری از افتادگی بینی گوشتی، امروزه از تقویت غضروفی، حالت دادن و بازآرایی کردن آن استفاده می شود. به همین علت، پدیده برگشت بینی های گوشتی خیلی کم شده و شاید اصلا اتفاق نیافتد. امکان بازگشت بینی به حالت قبل از جراحی، امروزه برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آمده است که علت برگشت پذیری بینی گوشتی چیست. بسیاری از افرادی که امروزه برای عمل بینی گوشتی خود تصمیم میگرند، با ترس برگشت پذیر بودن عمل مواجه می شوند. بینی هایی که گوشتی هستند به دلیل غضروف های ضعیفی که دارند بر اثر جاذبه زمین و نوع پوست به سمت پایین متمایز خواهند شد. این امر دلیل افتادگی و برگشت بینی گوشتی خواهد بود. البته امروزه به دلیل پیشرفت در زمینه پزشکی این احتمال بروز این امر به صفر رسیده است. نکات ضروری برای جلوگیری از برگشت بینی های گوشتی و مراقبت های بعد از جراحی بینی، ارتباط و صحبت کافی با جراح : در جلسات مشاوره با جراح، انتظارات خود را به طور دقیق بیان کنید و با او در مورد تمام جزئیات و نحوه انجام عمل بینی بافتی صحبت کنید. توضیحات و راهنمایی جراح درباره مراحل پس از عمل و نحوه مراقبت های لازم بسیار مهم است. پیروی از دستورات پس از عمل پس از عمل زیبایی بینی، جراح شما دستورات و راهنمایی های خاصی را برای مراقبت پس از عمل ارائه خواهد داد. 

حتما به این دستورات پایبند بوده و مراقبت های لازم را به درستی انجام دهید. این شامل استفاده از داروها، محدودیت فعالیت های فیزیکی سنگین، استفاده از باندهای پلاستیکی و ملاقات های مرتب با جراح برای پیگیری مناسب است. زمان کافی برای بازیابی : برگشت بینی گوشتی ممکن است نیاز به زمان و بازیابی مناسب داشته باشد. به این نکته توجه کنید و تلاش کنید تا به درستی به عمل پس از عمل بینی تعهد داشته باشید. برای جلوگیری از برگشت بینی گوشتی چه روش هایی مورد استفاده قرار می گیرد.شما به راحتی می توانید بعد از جراحی بینی با استفاده از چسب بینی از این امر جلوگیری کنید. در حقیقت شما با استفاده از چسب بینی می توانید علاوه بر کاهش تورم بینی به شکل گیری و ثابت شدن بینی کمک شایانی کنید. لازم به ذکر است مدت زمانی که بینی های گوشتی باید چسب بزنند بیشتر از بینی های استخوانی در نظر گرفته شده است. ممکن است برای کاهش تورم و فرم گرفتن بینی گوشتی پزشک متقاضی را به شش ماه چسب زدن توصیه کند. برخی از نکاتی که می تواند از برگشت بینی گوشتی جلوگیری کند عبارت اند از نحوه صحیح چسب زدن را پزشکتان به شما یاد خواهد داد. حداقل تا دو ماه پس از جراحی از آفتاب، گرما و سولاریم خودداری کنید. از نوشیدن الکل و سیگار کشیدن حداقل دو ماه پس از جراحی اجتناب کنید. حداقل تا یک ماه پس از جراحی از ترشحات شدید بینی خودداری کنید. از رفتن به مکان های شلوغ مانند مترو خودداری کنید. هم اکنون با ما در کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید تا بتوانید به نتیجه ای دلخواه در عمل بینی خود دست پیدا کنید.


آیا جراحی بینی بازگشت دارد - کلینیک دکتر آرمان فر

اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی

اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی را در اینجا بررسی می کنیم. انتخاب بهترین جراح بینی بسیار اهمیت دارد زیرا عمل جراحی بینی یکی از پیچیده ترین و حساس ترین عمل های زیبایی است. انتخاب یک جراح بینی با تجربه و تخصص در این حوزه می تواند زیادی بر نتیجه عمل جراحی داشته باشد. اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی به دلایل زیر است. تجربه و تخصص، یک جراح بینی با سابقه و تجربه در انجام عمل های بینی می تواند بهترین نتیجه را به بیماران خود ارائه دهد. تجربه و تخصص در انجام عمل های بینی، مهارت های لازم برای انجام عمل های پیچیده را فراهم می کند. دانش و آگاهی از تکنولوژی های جدید، بهترین جراح بینی باید با تکنولوژی های جدید و روش های پیشرفته در عمل جراحی بینی آشنا باشد و از آن ها استفاده کند تا بهترین نتیجه را به بیماران خود ارائه دهد. توانایی ارتباط و تعامل، یک جراح بینی باید توانایی برقراری ارتباط مؤثر با بیماران خود را داشته باشد تا بتواند نیازها و انتظارات آن ها را درک کرده و به آن ها راهنمایی کند. اعتماد و راحتی بیمار، انتخاب یک جراح بینی باعث افزایش اعتماد و راحتی را به همراه داشته باشد. علت برگشت پذیری جراحی بینی می تواند به دلایل مختلفی باشد به همین دلیل حتما باید با پزشکان متخصص در این زمینه مشورت کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید. برای این منظور می توانید با ما در کلینیک تخصصی دکتر آرمان فر در تماس باشید و از راهنمایی های ما بهره مند شوید. در ادامه مطلب به شما می گوییم که آیا جراحی بینی بازگشت دارد. امروزه واژه ای در بین جراحان بینی و زیباجویان رواج دارد با عبارت بینی گوشتی. و سوالی که بسیاری از افرادی که قصد جراحی بینی را دارند می پرسند این است که آیا جراحی بینی گوشتی بازگشت دارد. بینی گوشتی چه بینی است. بینی گوشتی تایپ بینی است که این نوع بینی ها اغلب دارای پوستی بسیار ضخیم و عریض و بسیار توپر بنظر می رسند. برخلاف باور بسیاری که بخاطر این نام حس می کنند داخل این تایپ از بینی ها گوشت یا همان ماهیچه وجود دارد اینطور نیست. تنها بخاطر پوست بسیار ضخیم این سبک از بینی ها است که به این نام نامگذاری شده اند. این مدل از بینی ها دارای جراحی بسیار حرفه ای تر و حساستری هم هستند. دلیل این مسئله این است که این مدل از بینی ها بخاطر پوست ضخیمشان نتایج جراحی را به وضوح نشان نمی دهند و گاهی افراد بر این باور می شوند که بینیشان تغییر آنچنانی نکرده است. بر همین اساس انتخاب یک جراح مناسب که نمونه کار موفق بینی گوشتی داشته باشد بسیار مهم است. حالا برسیم به سوال اصلی که آیا جراحی بینی گوشتی بازگشت دارد یا خیر و مراقبت های بعد از جراحی بینی کدامند. در جواب این سوال باید گفت خیر هیچیک از جراحی های بینی بازگشت ندارد. پروسه جراحی بینی پروسه ای است که با هدف کاهش میزان اسخوان و غضروف های موجود در بینی صورت می گیرد و بازگشت ندارد. اینکه در ذهن عوام این مورد جا افتاده است که بینی گوشتی دارای ماهیچه است و پس از اصلاحات دوباره رشد می کند و به حالت قبل باز می گردد کاملا اشتباه است. اما این موضوع همانطوری که در بالا هم توضیح دادیم علت اینکه افراد فکر میکنند بینی به حالت اول باز میگردد پوست ضخیم این مدل از بینی ها است. البته در متدهای جراحی قدیمی نیز بازگشت بینی مشاهده میشد. آن هم بخاطر این بود که غضروف ها و استخوان ها به طور مناسب و مکمل همدیگر در جراحی بازسازی نمی شدند و جابجایی غضروف و استخوان ها باعث افتادگی و از بین رفتن فرم بینی می شد. 


آیا امکان معکوس کردن جراحی بینی وجود دارد. مهم نیست که یک فرد چقدر در مورد جراحی بینی صورت خود برای روش انتخابی خود تحقیق می کند، همیشه این خطر وجود دارد که نتیجه یک جراحی زیبایی آن چیزی نباشد که فرد میخواهد. اگرچه مهم است که انتظارات را واقع بینانه نگه دارید. درک اینکه جراحی بینی قرار نیست کاملا بینی شما را بسیار نازک کند لازم است زیرا محدودیت هایی نیز در سیستم تنفسی وجود دارد که نباید بیش از اندازه به کوچک کردن بینی فکر کرد. اگر از بینی خود ناراضی بودیم چه کنیم. شما گزینه هایی برای اصلاح یا بهبود ظاهر بینی خود پس از یک جراحی بینی اولیه دارید و در ابتدا توجه داشته باشید که زمان مورد نیاز برای اینکه بینی ظاهر و فرم نهایی خود را نشان دهد بین نه تا دوازده ماه است. پس از این پروسه اگر از بینی خود همچنان ناراضی بودید می توانید گزینه جراحی بینی ترمیمی را در نظر داشته باشید. جراحی بینی ترمیمی جراحی است که در آن یا با هدف کاهش اندازه بینی بینی را کوچکتر می کنند و یا با هدف بهبود مشکلات جراحی قبلی به بینی غضروف اضافه میکنند. اگرچه نیاز به یک متخصص جراحی بینی بسیار حرفه ای است، اما اصلاح نتایج نامناسب جراحی اولیه ممکن است. چگونه این ترمیم انجام می شود. شما باید اطمینان حاصل کنید که جراح شما دارای مدرک گوش و حلق و بینی است و از مراکز یا بیمارستان های جراحی کاملا معتبر استفاده می کند. سوالات مهمی که باید بپرسید شامل مواردی است که در مورد هزینه ها و میزان تغییرات 

است. معکوس کردن یک عمل بینی رضایت بخش در زمانی که ساختارهای نگهدارنده مهم در معرض خطر قرار گرفته اند بسیار دشوارتر است. درک این نکته برای مشتری مهم است که اگرچه ممکن است جراح خود را دوست داشته باشد، اما اگر این فرد در تکنیک های ثانویه و ترمیمی بینی تجربه بالایی نداشته باشد، ممکن است نتواند به اندازه کافی و ایمن مسائل زیبایی را اصلاح کند. امکان بازگشت بینی به حالت قبل از جراحی، همه ما بینی هایی را دیده ایم که خیلی نازک، خیلی کوچک و به طور غیر طبیعی نوک تیز به نظر می رسند. اغلب، این نتایج نامطلوب به دلیل برداشتن غضروف بیش از حد از بینی است.برای جراحی بینی ترمیمی گرفتن غضروف از خود بیمار، از گوش یا دنده امکان پذیر است. این روش انتقال اتولوگ نامیده می شود و با حداقل خطر رد یا عفونت بسیار خوب عمل می کند. سپس غضروف اهداکننده یا به قطعات بسیار کوچک خرد می شود و برای بازسازی بینی استفاده می شود، یا برای حمایت از بینی مستقیم در نوارهای پیوندی قرار داده می شود. علاوه بر این، مواد غضروف مصنوعی نیز برای بسیاری از رینوپلاستی های ترمیمی بسیار خوب عمل می کنند. اگر از جراحی زیبایی بینی خود ناراضی هستید و می خواهید آن را بهبود ببخشید، سعی کنید تا دوازده ماه صبر کنید تا به طور کامل بهبود پیدا کنید. با ما در کلینیک دکتر آرمان فر می توانید بهترین ها را برای خود در این جراحی کاربردی به ارمغان آورید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.