advertise

چه سنی برای جراحی بینی مناسب است

چه سنی برای جراحی بینی مناسب است - کلینیک دکتر آرمان فر

سن مناسب برای جراحی بینی

سن مناسب برای جراحی بینی می تواند برای هر فرد متفاوت باشد و حتی در این مسیر جنسیت و بالا و یا پایین بودن سن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مسلما انسان در هر سنی که باشد به دنبال زیبایی بیشتر خواهد بود و جراحی بینی یکی از راه های رسیدن به همین چهره زیبا می باشد. به همین دلیل است که همگان در سنین مختلف شروع به تحقیقاتی می کنند تا ببینند که آیا این امکان برای آن ها وجود دارد که این عمل زیبایی را انجام دهند یا که خیر. برای همه آن ها این پرسش پیش خواهد آمد که بهترین سن برای جراحی بینی آن ها چه زمانی خواهد بود و در چه شرایطی باید قرار داشته باشند که بهترین نتیجه ممکن را به دست آورند. پس با توجه به اهمیت موضوع ما در کلینیک دکتر آرمان فر برآن شدیم تا برای شما عزیزان از دلایل اهمیت سن هنگام جراحی بینی صحبت کنیم و به شما بگوییم که با توجه به شرایط سنی که در شما وجود دارد چه بایدها و نبایدهایی را خواهید داشت. پس اگر قصد انجام چنین عملی را دارید بهتر است بدانید که چه سنی برای جراحی بینی مناسب است. 


سن مناسب برای جراحی بینی به عوامل متعددی مرتبط است، از جمله ساختار بینی، رشد و تکامل فیزیکی فرد، و همچنین اهداف و نیازهای شخصی. اما به طور کلی، برای انجام جراحی بینی، باید فرد حداقل هجده ساله باشد، زیرا در این سن، بینی به طور کامل رشد کرده است و می توان پیش بینی کرد که چگونه شکل آن در آینده خواهد بود. در برخی موارد، افراد ممکن است به دلیل مشکلات تنفسی یا تغییرات ظاهری بینی، نیاز به جراحی داشته باشند. در این صورت، توصیه می شود که این مسئله با یک جراح پلاستیک بینی مشورت شود تا سن مناسب برای انجام جراحی تعیین شود. در هر صورت، انجام جراحی بینی نیازمند بررسی دقیق و تخصصی توسط یک پزشک جراح پلاستیک با تجربه است، که می تواند با بررسی ساختار بینی و شرایط فیزیکی فرد، سن مناسب برای انجام جراحی بینی را تعیین کند. سن مطلوب برای انجام جراحی بینی به عوامل مختلفی مانند ساختار بینی فرد، مشکلات زیبایی و عملکردی آن، و همچنین عوامل فیزیولوژیکی و روانشناختی فرد بستگی دارد. اما به طور کلی، بررسی تخصصی و کامل نیاز به انتظارات و اهداف هر فرد دارد.به طور معمول، برای انجام جراحی بینی، سن مطلوب برای بسیاری از افراد بالای هجده سال است، زیرا تا این سن، بینی به طور کامل رشد نکرده و توسعه نداده است و انجام جراحی ممکن است به عواقب ناخوشایندی منجر شود. 

همچنین برای افرادی که به دلیل مشکلات عملکردی یا زیبایی نیاز به جراحی بینی دارند، تخصصی و کامل بررسی و ارزیابی از سوی یک جراح بینی حرفه ای ضروری است. به علاوه، برای افرادی که به دلیل مشکلات زیبایی و یا عملکردی بینی نیاز به جراحی دارند، عواملی مانند سلامت عمومی، تاریخچه پزشکی، و عوارض جانبی ممکن باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند تا به نتیجه مناسبی برسند. در نهایت، بررسی تخصصی و کامل سن مطلوب برای انجام جراحی بینی بستگی به موارد فردی و شرایط خاص هر فرد دارد و بهتر است با یک جراح بینی حرفه ای مشورت کرد تا به تصمیم مناسبی برسید. این توضیحات می توانند سرآغازی باشند برای شروع یک مقاله مهم و با اهمیت که می تواند به شما کمک کند تا در سنی مطلوب اقدام به این عمل کنید که نه پایین باشد و نه بالا. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما باشید تا بدانید که از چند سالگی می توان جراحی بینی را انجام داد و تا چه هنگام این بازه زمانی ادامه خواهد داشت. از چند سالگی میتوان بینی را عمل کرد، این سوالی است که اکثر متقاضیان جراحی زیبایی بینی از پزشکان خود می پرسند، اما باید بگویم برای عمل کردن بینی خود نیاز است تا به سن مناسبی برسید. منظور از سن مناسب برای عمل جراحی بینی،سنی است که رشد بینی و صورت فرد کامل باشد. حداقل سن برای جراحی بینی در بانوان شانزده سال و در آقایان هجده سالگی می باشد.


از چند سالگی می توان جراحی بینی را انجام داد. حداکثر سن برای انجام عمل زیبایی با توجه به سلامت عمومی فرد متقاضی می باشد، ولی از آنجایی که در بعد از چهل و پنج سالگی، ترمیم با تاخیر صورت می گیرد و احتمال عوارض ناشی از جراحی بالا میرود، جراحی برای این افراد انجام نمی شود. عمل در سن پایین می تواند برروی رشد صورت اثر گذار باشد. اگر پیش از تکامل فرآیند رشد، غضروف های بینی دستکاری شود، امکان دارد اقدام به جراحی اثر منفی برروی صورت بگذارد. چرا که قسمتی از غضروف های داخلی بینی رشد صورت را هدایت می کنند و ممکن است موجب بروز اختلال در این فرایند شود. اگر زودتر از سن تایید شده عمل زیبایی بینی را انجام دهید چه اتفاقی می افتد. جراحی را فقط زمانی می توان انجام داد که رشد بینی و صورت فرد کامل شده باشد، زیرا اگر رشد بینی و صورت ناقص باشد، دستکاری روی بینی، ممکن است رو یصورت اثر منفی بگذارد. درون بینی غضروف هایی به نام غضروف رشد وجود دارد، این غضروف ها گذشته از رشد بینی، بر روی رشد صورت هم اثر گذارند. اگر در سنین پایین دستکاری شوند امکان دارد یک سوم میانی صورت رشد نکند، در صورتی که پیشانی و چانه رشد کامل دارند. نتیجتا فرم صورت شبیه بشقاب می شود. لذا توصیه می شود برای انجام عمل حتما به سن مناسب برای دقت کنید.

برای اقدام به عمل حتما کلیه ارزیابی های قبل از عمل را به دقت انجام دهید، در کنار در نظر گرفتن هزینه جراحی، به مهارت و تبحر پزشک متخصص توجه داشته باشید تا به نتیجه مطلوب تری دست پیدا کنید. جراحی بینی برای نوجوانان و دلایل اهمیت سن هنگام جراحی بینی، بهترین سن مناسب برای عمل جراحی بینی در نوجوانی، چند سال خواهد بود. رینوپلاستی نوجوانان یک روند پیچیده است که می تواند تاثیرات مثبت دراز مدتی را بر روی نوجوان بر جای گذارد. البته، یک جراحی می تواند یک تجربه تغییر دهنده زندگی برای والدین و فرزندان باشد. از این رو، والدین و نوجوانان باید این تصمیم را به صورت مشترک و با همکاری هم، اتخاذ نمایند. رینوپلاستی برای نوجوانان دارای مزایا و نقاط ضعفی می باشد که هم نوجوانان و والدین آنها باید مد نظر قرار دهند. یکی از دلایل لزوم مشارکت والدین و نوجوانان در تصمیم گیری برای انجام جراحی این است که بسیاری از والدین معتقدند که جراحی نباید در سنین پایین انجام شود. البته، برخی نوجوانان به دلیل قرار گرفتن در شرایطی از قبیل تصادف و دچار شدن به آسیب دیدگی شدید بینی، به انجام این جراحی، نیاز پیدا می کنند. برخی نیز دارای مشکلات مادرزادی بوده و جراحی برای آنها به یک الزام تبدیل می شود. سن مناسب برای جراحی بینی، بعلاوه، نوجوانی سنی است که در آن، نوجوانان نسبت به ظاهر خود بسیار حساس می شوند.


اگر بینی شما دارای شکل زشت و عجیب و غریبی باشد، حتما اعتماد به نفس نوجوان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در نتیجه، تاثیرات منفی بر روی رشد روحی و توسعه روابط اجتماعی، اتفاق می افتد. یک سپتوم کج نیز می تواند باعث بروز مشکلاتی شده و گاهی فرد، احساس درد کرده و در فرایند تنفس دچار مشکلاتی می شود. والدین به عنوان عضو تاثیر گذار بر روی فرزند، می تواند نقش مهمی را در اتخاذ تصمیم ایفا نماید. چشم اندازهای فرزند خود را بررسی کنید و توضیحات لازم را در خصوص آنچه قرار است در طول روند اتفاق بیافتد، در اختیار او قرار دهید تا تصمیم گیری با نگاهی بسیار آگاهانه انجام شود. بهترین سن برای جراحی بینی، درست مثل نوجوانان، بزرگسالان نیز دغدغه هایی نسبت به ظاهر خود دارند. فشار ناشی از رسانه های اجتماعی، باعث شده است که تعداد افراد بزرگسال که به سمت جراحی متمایل شده اند، روز به روز در حال افزایش باشد. هرچند افراد بزرگسال دارای سن قانونی برای اخذ تصمیم در خصوص قرار گرفتن تحت جراحی می باشند، ولی بحث داشتن آگاهی لازم و کافی برای جلوگیری از اتخاذ یک تصمیم کورکورانه، اجتناب ناپذیر است. هدف افراد بزرگسال برای انتخاب جراحی، تحت محرک های انگیزشی متفاوتی اتفاق می افتد.

 برخی اهداف زیبایی را دنبال کرده و برخی این جراحی را با هدف درمان مشکلات فانکشنال انجام می دهند. صرف نظر از نوع هدف، شما باید کاملا شفاف آن را با پزشک خود در میان بگذارید. به این ترتیب، جراح زیبایی می تواند بهترین گزینه را برای اجرای جراحی شما گزینش نماید. همچنین شما باید از خطرات مرتبط با رینوپلاستی آگاه باشید. این موارد شامل تورم و کبودی می باشد.با توجه به اینکه عمل دماغ یک روند جراحی کامل و اصلی است، شما باید بحث ریکاوری بعد از عمل را نیز بعنوان یک بخش لاینفک از روند جراحی خود که تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی نتیجه نهایی درمان بر جای می گذارد، مد نظر قرار دهید. مهم تر از همه اینکه باید هزینه جراحی بینی را هم در نظر داشته باشید. جراحی بینی در میانسالی و چه سنی برای جراحی بینی مناسب است. هر چند بخش عمده جراحی های بینی در دهه های دوم و سوم دوره زندگی افراد انجام می شود، ولی شرایطی وجود دارد که تحت آن فرد میانسال به سمت انجام جراحی ترغیب می شوند. برخی از این شرایط عبارتند از سپتوم کج، که مشکلاتی را در شکل ظاهری و عملکرد بینی، ایجاد نموده و دغدغه هایی را برای فرد ایجاد می نماید.


آسیب دیدگی شدید، آسیب دیدگی شدید می تواند باعث شکستگی بینی شود، گاهی حرارت شدید نیز باعث سوختگی صورت می شود که جراحی بینی ترمیمی را الزامی می نماید. بدشکلی بینی، هر چند زندگی، تماما زیبا بودن نیست و جنبه های متعدد بسیاری وجود دارند که در زندگی نقش مهم خود را به نمایش می گذارند، ولی بدشکلی شدید، می تواند زندگی را در یک مسیر منفی تحت تاثیر قرار دهد. این بدشکلی، می تواند بر روی اعتماد به نفس نیز تاثیر گذار باشد. یک بینی زشت، بر روی شکل گیری روابط نیز تاثیر منفی بر جای می گذارد. دلایل پا فشاری فرزندان برای انجام جراحی بینی زیر هجده سال، یکی از نگرانی هایی والدین این است که چرا فرزندمان پافشاری می کند تا قبل از رسیدن به هجده سالگی بینی خود را عمل کند، یا اینکه تمایل دارد سریعا بینی خود را عمل کند. در این خصوص باید بگویم دلایل متعددی وجود دارد که عموما جنبه های روانشناختی دارند. افراد در این بازه سنی حساس می باشند و نیاز دارند تا توجه بیشتری به آن ها شود. از آنجایی که این عمل زیبایی، تاثیر فراوانی بر روی زیبایی فرد دارد، نوجوانان در سنین حساس به خصوص اگر والدین آن ها عمل زیبایی انجام داده باشد، تمایل به انجام رینوپلاستی پیدا می کنند. 

نوجوانان بسیار زیادی برای افزایش اعتماد به نفس و افزایش توجه در میان همسالان خود دوست دارند که تغییراتی را در بینی خود ایجاد کنند و بر این باور هستند که بعد از انجام جراحی اعتماد به نفس آن ها به طور باور نکردنی افزایش پیدا می کند. با توجه به حساس بودن این سن در نوجوانان باید در انتخاب جراح بینی دقت کافی را داشته باشند تا زیبایی مناسبی بعد از عمل و در سنین بالاتر در آن ها ایجاد شود. تفاوت سن عمل بینی در دختران و پسران و از چند سالگی می توان جراحی بینی را انجام داد. همانطور که می دانید بلوغ جسمانی در دختران و پسران متفاوت می باشد. در واقع رشد جسمی دختران بسیار سریع تر می باشد. به گونه ای که اکثر آن ها در سن پانزده تا شانزده سالگی به بلوغ کامل خود می رسند. در حالی که سن بلوغ در پسران کمی متفاوت تر بوده و از بازه سنی شانزده و هفده سالگی شروع می شود. از همین رو پسران باید برای انجام جراحی زیبایی بینی کمی بیشتر از دختران صبر کنند. به طور کلی سن مناسب برای عمل جراحی بینی به نظر پزشک و وضعیت جسمانی متقاضی بستگی دارد. کلینیک دکتر آرمان فر را برای همکاری انتخاب کنید تا به درک مناسبی در مورد دلایل اهمیت سن هنگام جراحی بینی دست پیدا کنید.


چه سنی برای جراحی بینی مناسب است - کلینیک دکتر آرمان فر

بهترین سن برای جراحی بینی

بهترین سن برای جراحی بینی چه تاثیری روری نتیجه بهتر کار خواهد داشت. سن برای انجام جراحی بینی می تواند متنوع باشد و بستگی به وضعیت فیزیکی و روانی فرد دارد. اما برخی از جراحان پلاستیک توصیه می کنند که افراد حداقل ۱۸ ساله باشند تا بهترین نتایج را بدست آورند. این به این دلیل است که بینی در این سن به طور کامل رشد کرده و توسعه یافته است و احتمال تغییرات بعدی در آن کمتر است.همچنین، برخی از جراحان معتقدند که مناسب ترین سن برای انجام جراحی بینی در زنان حامله و شیردهی، باید پس از پایان دوره شیردهی باشد تا بدن به طور کامل به وضعیت قبلی خود بازگردد.با این حال، برای اطمینان از این موضوع، بهتر است با یک جراح پلاستیک مشورت کنید تا بهترین تصمیم را برای خودتان بگیرید.هم اکنون می توانید با کارشناسان و متخصصین کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید و از آن ها بخواهید که سن مناسب برای جراحی بینی را برای شما بازگو کنند تا با توجه به رنج سنی خود اقدامات لازن را برای این کار انجام دهید. در ادامه مطلب با ما باشید تا توضیحاتی بیشتر را بیان کنیم. با این نمته شروع می کنیم که هنگامی که رشد بینی بیمار حالت تثبیت شده ای پیدا کرده و فرآیند رشد تکمیل شده باشد، سن مناسب جراحی بینی می باشد. جراحی بینی به منظور برطرف کردن ایرادات ظاهری و ایجاد تناسب با دیگر اجزای صورت انجام می شود. بینی در مرکز صورت قرار دارد به همین خاطر حالت و فرم بینی در سنین مختلف زیبایی صورت را تحت شعاع قرار خواهد داد. جراحی زیبایی بینی باید در سن مناسب توسط پزشکی با تجربه انجام شود تا نتایج مطلوب و مورد رضایت را برای فرد به ارمغان آورد. 


بینی تا چه سنی رشد می کند.بینی تا سن شانزده سالگی در بانوان و هجده سالگی در آقایان رشد خواهد داشت و بعد از این سنین حالت تثبیت شده خواهد داشت. سن مناسب جراحی بینی دهه سوم زندگی هر فرد یعنی سن بیست سالگی به بعد می باشد تا رشد برخی سینوس ها هم تکمیل شده باشد. زمانی که بینی در حال رشد است امکان بازگشت فرم بینی بعد از عمل وجود خواهد داشت به همین منظور توصیه می شود تا زمانی که رشد بینی تکمیل نشده است از اقدام به جراحی خودداری نمایید. در بانوان رشد بینی سریع تر تکمیل می گردد در حالی که در آقایان رشد بینی به نسبت یک یا دو سال دیر تر تکمیل خواهد شد. از چند سالگی می توان جراحی بینی را انجام داد. معیار انجام جراحی رشد بافت و غضروف بینی است که حداقل در سن آن هجده سالگی و حداکثر انجام عمل چهل و پنج سالگی است. سلامت عمومی فرد در سنین بالا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا در سنین بالا بهبود و ترمیم بافت آسیب دیده کند تر صورت می گیرد و احتیاج به زمان طولانی تری دارد، بهتر است جراحی برای افراد بالای پهل و پنج الی چهل و هشت سال انجام نشود. جراحی زیبایی دماغ برای سنین پایین که اجزای صورت و استخوان ها در حال رشد هستند توصیه نمی شود چون بعد از عمل جراحی، صورت رشد خواهد داشت و نتیجه عمل را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به طور کلی سن مناسب جراحی بینی بعد از هجده سالگی و قبل از پنجاه سالگی می باشد. نتیجه جراحی زیبایی بینی و دلایل اهمیت سن هنگام جراحی بینی، برای داشتن نتایج مطلوب در جراحی باید به بهترین جراح بینی مراجعه نمود تا با انتخاب بهترین روش عمل را با توجه به نوع و ایراد بینی برای بیمار انتخاب نماید، همچنین 

سن مناسب جراحی بینی، در نتیجه آن نیز تاثیر گذار است. آنچه نوجوانان باید قبل از جراحی بدانند.نوجوانان مثل همه بیماران جراحی دماغ، باید برخی جنبه های مهم درباره روند جراحی را قبل از قرار گرفتن تحت عمل، درک کنند. در اینجا برخی از این نکات مهم را متذکر می شویم. قدرت مدیریت کردن انتظارات از جراحی و بهترین سن برای جراحی بینی، رینوپلاستی، شکل بینی شما را تغییر می دهد، ولی نمی تواند شما را به یک فرد کامل و بدون عیب و نقص تبدیل کند. افرادی که انتظارات غیر منطقی دارند و تصور می کنند جراحی می تواند در آنها معجزه بیافریند، سخت در اشتباهند. دکتر بشارتی با جراحی کردن بینی شما، می تواند سطح بالایی از اعتماد به نفس را به شما تقدیم کند، ولی نباید انتظار داشته باشید که عمل دماغ، قادر است تمام معایب و ایرادات شما را پوشش دهد. با یک گفتگوی صادقانه و شفاف با پزشک، درباره اهداف و انتظارات تان و نیز بیان احساست تان نسبت به کل فرایند، می توانید بهترین نتیجه ممکن از روند را هم از نظر فیزیکی و هم از نظر احساسی انتظار داشته باشید. زمانی که در سن مناسب جراحی بینی انجام شود، فرد قادر به مدیریت کردن افکار و خواسته های خود می باشد. آگاهی از تمام ابعاد روند جراحی و چه سنی برای جراحی بینی مناسب است. جراح بینی شما می تواند نتایج خارق العاده ای را در بینی تان خلق کند. ولی جراحی به هر حال یک فرایند تهاجمی است و شما باید از نظر فیزیکی، زمانی و روحی کاملا از آمادگی لازم برخوردار باشید. بر حسب دامنه جراحی، این روند در مدت زمان های متغیر، و به طور میانگین و متوسط، یک ساعت طول می کشد. بعد از تکمیل روند، شما احساس درد داشته و کبودی و تورم را بعنوان عوارض جانبی اجتناب ناپذیر در عمل،


تجربه خواهید کرد. در بیشتر موارد، بهترین جراح بینی تهران، بمنظور حفظ بینی در موقعیت تازه شکل داده شده، در طول روند بهبود، بینی شما را گچ می گیرد. این گچ باید یک هفته بر روی بینی شما بماند. بنابراین شما باید از قبل، هماهنگی های لازم جهت مرخصی گرفتن از کار یا محل تحصیل را جهت سپری کردن این دوره یک هفته ای، انجام داده باشید. سطح آگاهی فرد از تمامی ابعاد روند جراحی در تعیین سن مناسب جراحی بینی تاثیر می گذارد. آیا در سنین بالا، محدودیت سنی برای جراحی وجود دارد. اگر می خواهید شکل بینی خود یا عملکرد آن را تغییر داده و اصلاح نمایید، سن، شاخص مهمی محسوب نمی شود، ولی سلامت بعنوان مهم ترین فاکتور، در ارزیابی بیمار جهت برخورداری از شرایط لازم برای قرار گرفتن تحت جراحی، بسیار حائز اهمیت است. بعد از تکمیل دوره رشد اولیه بینی، شما می توانید عمل زیبایی را در هر مرحله ای از عمر خود که بدن تان آمادگی کامل برای قرار گرفتن تحت عمل جراحی را داشته باشد، انجام دهید. پزشک با انجام آزمایشات کامل، قبل از نشان دادن چراغ سبز برای مجاز بودن اجرای روند، از سلامت کامل شما و بر خوداری تان از شرایط لازم برای جراحی، کسب اطمینان می نماید. در صورت وجود یک یا چند مورد از موارد زیر، داوطلب مناسبی برای جراحی کردن بینی محسوب نمی شوید. داشتن بیماری قلبی، داشتن مشکلات خونی، ابتلا به دیابت، داشتن مشکلات ریوی. اقدامات ریکاوری بعد از جراحی در سنین مختلف و سن مناسب برای جراحی بینی، قطعا، ریکاوری بعد از جراحی، مثل نتیجه آن، مستقیما با سن مرتبط است. بعد از عمل زیبایی، برای یک دوره موقتی کبودی و تورم در اطراف چشم ها وجود داشته و تا حدی برای تنفس از راه بینی، با مشکل روبرو هستید. این مشکلات و عوارض جانبی بعد از عمل، قطعا در سنین پایین تر، با سرعت بالاتری،

فروکش می کنند. به طور کلی، می توان گفت که دوره ریکاوری در صورت اجرا در سن مناسب جراحی بینی، مدت زمان کوتاه تری به طول خواهد انجامید. از چند سالگی می توان جراحی بینی را انجام داد. ممکن است این سوال شما نیز باشد که از نظر قانونی افراد در چه سنی می توانند بینی خود را عمل کنند. در این خصوص باید بگویم عمل بینی یک پروسه زیبایی می باشد که هیچ ضرورتی در انجام آن وجود ندارد و افراد می توانند در هر سن و سالی اقدام به انجام آن کنند ؛ البته منوط به نظر جراح. به عبارتی دیگر شما می توانید در هر زمان که تمایل دارید به پزشک خود مراجعه کنید و در خصوص عمل زیبایی بینی و زمان انجام آن صحبت کنید. در طی جلسه ای که با پزشک خود برگذار می کنید به طور حتم او نوع بینی، میزان رشد بینی و اینکه آیا از نظر جسمی و روحی به بلوغ رسیده اید یا خیر را بررسی خواهد کرد. از آنجایی که سن بلوغ در هر شخص متفاوت می باشد و ممکن است فردی در سن پانزده سالگی نیز به بلوغ رسیده باشد سن دقیقی را نمی توان تعیین کرد. اما لازم به گفت است که اکثر عمل های زیبایی قبل از سن هجده سالگی انجام نمی شود و سن مناسب جراحی بینی تنها توسط پرشک تعیین می گردد. عمل انحراف بینی در چه سنی انجام می شود. فرقی نمی کند که شما با هدف زیبایی یا درمانی قصد دارید عمل بینی خود را انجام دهید، به طور کلی این نظر پزشک است که تعیین خواهد کرد آیا شما کاندید مناسبی برای عمل دماغ هستید یا خیر. اما چنانچه انحراف سپتوم بینی بسیار شدید و آزار دهنده باشد ممکن است پزشک عمل انحراف بینی را در سنین پایین تر نیز انجام دهد، اما تغییراتی را از نظر ظاهری بر روی بینی اعمال نخواهد کرد. کلینیک دکتر آرمان فر آماده ارائه خدمات مختلف زیبایی به شما مراجعین گرامی در بهترین کیفیت ها خواهد بود.


ثبت درخواست مشاوره از کلینیک آرمانفر

شما گرامیان می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه جراحی زیبایی بینی، پوست، فک و صورت ثبت درخواست نمایید. 

دلایل اهمیت سن هنگام جراحی بینی

دلایل اهمیت سن هنگام جراحی بینی را در اینجا بررسی می کنیم. سن هنگام جراحی بینی یکی از عوامل مهم در تعیین نتیجه نهایی عمل جراحی بینی است. در اینجا به بررسی تخصصی و کامل دلایل اهمیت سن هنگام جراحی بینی پرداخته خواهد شد. رشد و تکامل بینی، بینی یکی از اعضایی است که در طول سال ها تکامل می کند. در طول دوران نوجوانی و جوانی، بینی افزایش حجم و اندازه می گیرد و شکل آن نیز تغییر می کند. بنابراین، انجام جراحی بینی در سنین پایین ممکن است باعث شود که شکل نهایی بینی با تکامل بدن، تغییر کند. ترمیم بافت، بافت های بینی در سنین پایین بسیار حساس هستند و به سرعت ترمیم می شوند. این به این معنی است که در صورت انجام جراحی بینی در سنین پایین، بافت های بینی به سرعت ترمیم شده و ممکن است شکل نهایی بینی تحت تاثیر قرار گیرد. تغییرات بینی در زمان، شکل بینی در طول زمان تغییر می کند و انجام جراحی بینی در سنین پایین ممکن است باعث شود که شکل نهایی بینی با گذر زمان تغییر کند. عوارض جانبی، انجام جراحی بینی در سنین پایین ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی مانند خونریزی، عفونت و تورم شود. این عوارض ممکن است برای افرادی که در سنین پایین جراحی بینی می کنند، خطرناک تر باشند. روانی، انجام جراحی بینی در سنین پایین ممکن است برای فرد روانی تاثیر منفی داشته باشد. در سنین نوجوانی و جوانی، فرد به دلیل تغییرات بدنی و روانی خود، به دنبال تغییر شکل بینی خود می باشد. اما انجام جراحی بینی در سنین پایین ممکن است باعث ایجاد ترس و اضطراب در فرد شود. بنابراین، انجام جراحی بینی در سنین پایین ممکن است با توجه به عوامل بالا، با خطراتی همراه باشد. برای اینکه نتیجه نهایی جراحی بینی بهتر باشد، بهتر است این عمل در سنین بالاتر انجام شود. بهترین سن برای جراحی بینی را باید با مشاوره ای که با پزشکان خواهید داشت به دست آورید و اینگونه نیست که خودتان تشخیص دهید که در حال حاضر آمادگی لازم برای انجام این عمل را دارید. به همین دلیل باید با مشاورین کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید و از آن ها بخواهید که اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهند. در ادامه بهترین سن برای عمل بینی را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم. 


همه انسان ها به طور غریزی زیبایی را دوست دارند و تمایل دارند حس خوبی نسبت به ظاهر خود داشته باشند. به طور کلی تعریف زیبایی برای هر کس متفاوت است. برای دستیابی به یک چهره ایده آل و زیبا، برخی بر روی رفع عیب و نقص های ظاهری، دستیابی به اندام متناسب یا ویژگی های دیگر تمرکز می کنند. عمل بینی نیز یکی از راهکارهای دستیابی به ظاهری زیبا و بهتر می باشد. اما نکته ای اصلی اینجاست که بهترین سن عمل بینی، چه سنی است. آیا سن می تواند یک عامل محدود کننده برای عمل زیبایی بینی باشد. چه سنی برای جراحی بینی مناسب است. سن و زمان عمل بینی یکی از فاکتورهای مهمی می باشد که هنگام عمل بینی باید به آن توجه گردد. بهترین سن برای عمل بینی، پس از رسیدن به بلوغ کامل جسمی می باشد. همچنین بهتر است عمل بینی زمانی صورت گیرد که از سن جوانی و دوران سلامت و شادابی پوست صورت زمان زیادی نگذشته باشد. اغلب بین بیست تا سی سالگی سن مناسبی برای انجام رینوپلاستی است. در این بازه سنی، فرد به بلوغ کامل جسمی رسیده و اجزای صورت کاملا رشد خود را 

کرده اند و تصمیم فرد فارغ از احساسات و شرایط خاص دوران نوجوانی می باشد و همچنین هنوز پوست خاصیت الاستیک و کشسانی خود را از دست نداده است. البته شرایط بدنی در هر فرد متفاوت است پس اگر در مورد جراحی بینی تصمیم نهایی خود را گرفته اید، بهتر است با جراح و متخصص گوش حلق و بینی خود مشورت کنید. جراحی زیبایی بینی پیش از رسیدن به بلوغ کامل، در رشد صورت فرد تاثیرات بسیار منفی خواهد گذاشت به گونه ای که ممکن است چهره فرد در بزرگسالی از حالت نرمال خارج شودد و بینی جدید بروی صورت فرد جایگاه مناسبی پیدا نکند. در نوجوانان قبل از جراحی بینی نیاز است آزمایشات بیشتری برای بررسی رشد استخوان ها صورت گیرد همچنین رینوپلاستی در سنین بالا نیز با مشکل ترمیم دیرهنگام روبرو خواهد شد. عمل بینی در سنین نوجوانی، نوجوانان نیز مانند همه افراد باید قبل از مراجعه به پزشک جهت جراحی بینی، با برخی از جنبه های مهم در مورد این عمل زیبایی آشنا شوند. در ادامه مواردی که نوجوانان پیش از جراحی بینی باید بدانند، ذکر شده است.


در این عمل، شکل بینی شما تغییر می کند اما این تغییر تاثیری بر روی شخصیت شما نمی گذارد. نوجوانانی که اهداف غیر واقعی از عمل زیبایی دارند یا فکر می کنند این عمل می تواند کل زندگی آنها را تغییر دهد، باید مجددا تجدید نظر کنند. از چند سالگی می توان جراحی بینی را انجام داد. رینوپلاستی می تواند به افراد در هر سنی کمک کند تا با بهبود ظاهر خود، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند، اما نباید انتظار فراتر از واقعیت داشته باشید. گفتگوی شفاف و صادقانه با جراح خود در مورد اهداف و احساسات تان نسبت به عمل رینوپلاستی در طول این فرآیند، بهترین نتایج را از نظر جسمی و احساسی در شما ایجاد می کند. بسته به میزان و شیوه عمل، این روند می تواند یک ساعت تا چهار ساعت طول بکشد. پس از پایان جراحی، کمی احساس ناراحتی و اندکی کبودی و تورم، طبیعی می باشد. اغلب پزشک بر روی بینی شما آتل یا اسپلینت قرار می دهد تا در دوره بهبود، بینی موقعیت بینی به خوبی حفظ کند. در این دوران نباید از عینک استفاده کنید. نوجوانان باید یک هفته کامل از رفتن به مدرسه خودداری کنند،

بنابراین برای انجام این عمل در تابستان، جهت محروم نماندن از کلاس و مدرسه مناسب تر است. عمل بینی در سنین بالا، اغلب بیشترین سن برای انجام عمل بینی شصت سالگیمی باشد، زیرا بعد از این سن خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست به مقدار بسیار زیادی کاهش یافته و جراح بینی نمی تواند در فرم بینی یا بالای نوک بینی تغییراتی ایجاد کند هر چه سن بالاتر می رود پوست بیشتر دچار افتادگی می شود و در نتیجه بینی نیز دچار افتادگی می شود، بنابراین نمیتوانن نتایج جراحی در شانزده الی بیست و پنج سالگی یا عمل زیبایی بینی در چهل و پنج سالگی را با نتیجه عمل بینی در پنجاه و هفت سالگی یکسان دانست. همچنین از آنجایی که جراحی زیبایی بینی همراه با بیهوشی انجام می شود برای افراد بالای شصت سال که اغلب با مشکلات قلبی و ریوی و بیماری هایی روبرو هستن، خطرناک می باشد. حتما با جراح بینی مشورت نمایید تا جراح شرایط شما را به صورت کامل بررسی کند و پس از آن راهکار مناسب را به شما ارائه دهد.  سن مناسب برای جراحی زیبایی بینی برای هر فرد متفاوت است.


 در ابتدا بیمار بهتر است از روند جراحی و خطرات آن آگاهی کامل داشته باشد. جراحی زیبایی بینی یک جراحی بسیار پر طرفدار و ساده است و محدودیت سنی خاصی برای افراد در سنین بالا که از نظر جسمی از سلامت کامل برخوردار هستند وجود ندارد و همچنین برای افراد نوجوان و جوان زمانی انجام جراحی امکان پذیر است که رشد جسمی آن ها به اتمام رسیده باشد. رشد جسمی در دختران و پسران متفاوت است و برای دختران تا سن شانزده سالگی و برای پسران تا سن هجده سالگی تخمین زده شده است. همانطور که پیش تر گفته شد با افزایش سن پوست حالت زیبایی و طراوت خود را از دست می دهد و شروع به افتادگی و چین و چروک می کند. البته نوع پوست در جراحی بینی بسیار حائز اهمیت است.با توجه به اینکه رینوپلاستی جهت درمان مشکلات بینی و اصلاح ظاهری بینی انجام می شود، بهترین زمان برای انجام آن در اوایل جوانی و در اویل پاییز و یا بهار می باشد. قبل از انجام جراحی رینوپلاستی آنچه مهم است اینکه رشد کامل استخوان ها به اتمام رسیده باشد سپس جراحی انجام گردد. اگر شما نیز در مرحله ای هستید که نمی دانید بهترین سن جراحی بینی چه سنی می باشد و نسبت به زمان جراحی خود دودل می باشید، بهتر است با یک جراح بینی مجرب و با تجربه است مشورت نمایید تا رشد 

غضروف های صورت شمابررسی شود و در صورتی که در سن مناسب برای انجام عمل رینوپلاستی بودید، بدون نگرانی می توانید بینی خود را جراحی کنید و نتیجه مطلوب و ایده آل تان را به دست آورید. دلایل اهمیت سن هنگام جراحی بینی، صرف نظر از آداب و فرهنگ بسیاری از افراد در سنین مختلف تمایل به انجام جراحی های زیبایی مانند رینوپلاستی دارند. سن عمل بینی یکی از مهمترین مسائلی است که قبل از اقدام برای جراحی باید مورد توجه قرار گیرد. دانستن مناسب ترین و بهترین سن عمل بینی و مراقبت بعد از عمل بینی برای مردان و زنان کمک می کند تا افراد رضایت بیشتری را از نتیجه جراحی خود داشته باشند. در جراحی های زیبایی مربوط به گوش و حلق و بینی مانند رینوپلاستی، سن بیمار و مهارت پزشک بسیار مهم است. عمل بینی در سن پایین یا در سنین خیلی بالا می تواند عوارضی به همراه داشته باشد. از همین رو شرایط سنی به عنوان یک فاکتور اساسی در جراحی های زیبایی مانند عمل بینی در نظر گرفته می شود. البته گاهی مشکلات غیر قابل پیش بینی یا بروز برخی بیماری ها باعث می شود تا پزشکان عمل بینی را تنها بر اساس نیاز بیمار انجام دهند. با مراجعه به جراحان حاذق و حرفه ای می توان با اطمینان و خیالی آسوده اقدام به جراحی زیبایی بینی با کمترین عوارض جانبی نمود.


در این مقاله سعی شده تا بهترین سن عمل بینی بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد و ابهامات مختلف در این زمینه شفاف سازی شوند. بنابراین اگر می خواهید در مورد بهترین سن عمل بینی بیشتر بدانید خواندن مقاله زیر به شما توصیه می شود. چه سنی برای عمل جراحی بینی مناسب است. در حالی که هیچ سن مشخصی برای انجام جراحی بینی وجود ندارد، محدوده سنی بین هجده تا چهل سال بهترین سن عمل بینی محسوب می شود. افرادی که در این محدوده سنی قرار دارند از نظر جسمی و بلوغ رشد کرده و کاندید مناسبی برای جراحی بینی باز و عمل بینی بسته هستند. این افراد اگر مشکل سلامتی و پزشکی خاصی نداشته باشند، بدون نگرانی می توانند برای عمل های زیبایی بینی اقدام کنند، زیرا پوست در این بازه سنی هنوز حالت ارتجاعی و جوانی خود را دارد. این خاصیت کشسانی پوست باعث می شود تا تغییرات راحت تر انجام شوند و ریسک عوارض نیز به حداقل برسد. در حالی که این بهترین سن عمل بینی است، افراد مسن تر نیز همچنان می توانند کاندیدای خوبی برای این جراحی زیبایی باشند. فقط جراح باید ملاحظات بیشتری را در نظر بگیرد و شرایط جسمانی و روانی آنها را بیشتر مورد بررسی قرار دهد. البته سن

پایین نیز ملاحظاتی به همراه دارد. مهمترین عامل محدود کننده عمل بینی در سنین پایین عدم اطمینان از رشد کامل بینی فرد است. بهترین نتایج جراحی بینی در افراد با بینی کامل شکل گرفته با موفقیت بیشتری همراه است. اکثر جراحان تمایلی به جراحی بینی در سنین پایین ندارند، زیرا بینی که نود درصد آن شکل گرفته است می تواند در آینده سابقه و مهارت ها آنها را تحت تاثیر قرار دهد. البته گاهی افراد به دلیل تروما و مشکلات تنفسی ناشی از داشتن بینی گوشتی یا انحراف بینی خارج از محدوده سنی اقدام به جراحی بینی می کنند. بهترین سن عمل بینی گوشتی،آندوسکوپی سینوس یا عمل انحراف بینی مانند دیگر جراحی های بینی بهتر است پس از پایان یافتن سن بلوغ باشد. در طی این مدت برای رفع انسداد یا دیگر مشکلات تنفسی پزشک راهکارهای دیگری مانند تجویز داروهای ضد آلرژی و تغییر سبک زندگی را تا رسیدن به بهترین سن عمل بینی جراحی بینی گوشتی و عمل بینی استخوانی به فرد پیشنهاد می دهد. برای اینکه به اطلاعاتی کامل در مورد بهترین سن برای جراحی بینی دست پیدا کنید، کافی است با ما در کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید.


چه سنی برای جراحی بینی مناسب است - کلینیک دکتر آرمان فر

از چند سالگی می توان جراحی بینی را انجام داد

از چند سالگی می توان جراحی بینی را انجام داد و رشد و تکامل بینی چه تاثیری در نتیجه بهتر این عمل خواهد داشت. رشد و تکامل کامل بینی می تواند تاثیر مهمی در بهبود نتیجه جراحی بینی داشته باشد. بینی یکی از ویژگی های بارز صورت است و تغییرات در آن می تواند تأثیر زیادی بر ظاهر کلی صورت داشته باشد. به عنوان مثال، بینی کوچک تر و با فرم مناسب تر می تواند صورت را تعادل بخشیده و زیبایی آن را افزایش دهد. در صورتی که بینی هنگام جراحی هنوز در مرحله رشد و تکامل قرار داشته باشد، ممکن است نتایج جراحی کمتر پایدار باشند. بنابراین، انتخاب زمان مناسب برای انجام جراحی بینی و تکمیل رشد و تکامل بینی می تواند بهبود نتیجه جراحی را تضمین کند. علاوه بر این، تاثیر رشد و تکامل بینی بر روی نتیجه جراحی ممکن است به دلیل تغییرات در ساختار استخوانی و بافت های نرم بینی باشد. برای مثال، در بینی های کودکان و نوجوانان، استخوان های بینی هنوز در حال رشد و توسعه هستند و این می تواند تأثیر زیادی بر روی شکل و اندازه نهایی بینی داشته باشد. به طور کلی، تکامل کامل بینی می تواند بهبود نتیجه جراحی بینی را تضمین کند و انتخاب زمان مناسب برای انجام جراحی، به همراه مشاوره و بررسی دقیق توسط یک پزشک جراحی پلاستیک، اهمیت بسیاری دارد. کلینیک دکتر آرمان فر با کلیه امکانات خود آماده ارائه خدمات مختلف به شما مراجعین گرامی خواهد بود تا بتوانید در زمینه های مختلف زیبایی به نتاجی مناسب دست پیدا کنید. در ادامه مطلب می گوییم که چرا در سنین پایین نباید عمل بینی انجام داد. گرایش به زیبایی و الگو گرفتن از چهره های هنری و مشهور مانند بازیگران و خواننده ها باعث می شود تا بسیاری از نوجوانان و جوانان در سنین کم بخواهند چهره خود را با عمل بینی تغییر بدهند یا اقدامات لازم جهت کوچک کردن بینی را انجام دهند. نوجوانی حساس ترین دوره زندگی فرد است، زیرا بلوغ اجتماعی، عاطفی، روانی و جسمی فرد در این دوران شکل می گیرد. بسیاری از نوجوانان به خاطر افزایش اعتماد به نفس و قرارگرفتن در گروه دوستان تصمیم به جراحی بینی می گیرند و گاهی چنان احساسی برخورد می کنند که عوارض و خطرات ناشی از جراحی در این سن را نادیده می گیرند. جراحی بینی در سن شانزده و هفده سالگی می تواند اثرات منفی در چهره فرد پس از بلوغ کامل داشته باشد. این اثرات منفی می تواند با پیامدهای روانی نیز همراه باشد، زیرا رشد بینی و دیگر اجزای صورت تا پایان سن بلوغ ادامه دارد و هر گونه تغییر در بینی می تواند ناهماهنگی بین اجزاء صورت پدید آورد و چهره فرد را از حالت طبیعی خارج کند.نوجوانان مانند همه بیماران جراحی بینی، باید قبل از اقدام به جراحی باید در مورد جنبه های مختلف عمل آگاهی داشته باشند. از همین رو باید آگاهی لازم درباره مناسب ترین و بهترین سن عمل بینی به آنها داده شود. این امر برای پیشگیری از ناهنجاری ها در نوجوانانی که از عمل بینی استفاده می کنند بسیار مهم است. عمل بینی زیر هجده سال باید با انتظارات واقع بینانه همراه باشد و عوارض و خطرات آن به طور دقیق برای فرد توضیح داده شوند. نوجوانان باید بدانند که ممکن است جراحی بینی شکل بینی را تغییر دهد و مدل بینی جدیدی برای آن ها به ارمغان بیاورد، اما شخصیت و جایگاه اجتماعی را تغییر نمی دهد.


نوجوانانی که اهداف و انتظارات غیر واقعی از بدن خود دارند یا فکر می کنند جراحی پلاستیک می تواند دیگران را از زورگویی نسبت به آنها باز دارد، باید در مورد جراحی بینی و حتی بهترین سن عمل بینی بیشتر فکر کنند. تفاوت سن عمل بینی در دختران و پسران و چه سنی برای جراحی بینی مناسب است. همان طور که می دانید بلوغ جسمی در دختران و پسران متفاوت است. در واقع رشد جسمی دختران سریعتر است، به طوری که اکثر آنها در سن پانزده تا شانزده سالگی به بلوغ کامل می رسند. در حالیکه سن بلوغ پسران شانزده تا هفده سالگی است. از همین رو پسرها برای جراحی زیبایی بینی باید بیشتر از دختران صبر کنند، اما بهترین سن عمل بینی چه زمانی است. همانطور که در در ابتدای مقاله ذکر شد بهتر است جراحی بینی از هجده سالگی به بعد برای خانم ها انجام شود. حداقل سن مناسب برای عمل بینی دختر شانزده سالگی است، اما برای اطمینان کامل بهتر است این جراحی از هجده سالگی به بعد انجام شود. این سن مناسب رینوپلاستی برای پسران نیز هست. در واقع بهتر است عمل بینی مردانه یک سال بعد از سن بلوغ آنها انجام شود و از آنجا که آنها دیرتر به سن بلوغ می رسند سن هجده تا بیست سال می تواند

بهترین سن عمل بینی باشد. دلایل اهمیت سن هنگام جراحی بینی، در سنین پایین تر غضروف های داخل بینی همچنان در حال رشد هستند. بخشی از این غضروف ها هدایت دیگر غضروف های صورت را بر عهده دارند و آنها را کنترل می کنند. تقریبا این غضروف کنترل یک سوم میانی غضروف های صورت را برعهده دارند. اگر در سنین پایین این غضروف ها برداشته شوند، به طور حتم رشد اجزای صورت در این بخش نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. در این صورت پیشانی و چانه رشد خواهند کرد، اما بخشی میانی صورت بدون تغییر باقی می ماند. این در نهایت باعث می شود تا چهره فرد پهن تر از حالت نرمال شده و به اصطلاح شکل بشقابی بگیرد. بررسی خطرات عمل بینی در سنین بالا و سن مناسب برای جراحی بینی، افراد در سن بالا نیز بسیار علاقمند عمل جراحی بینی برای جوانسازی صورت و چهره خود هستند، امروزه درخواست برای تغییر چهره با استفاده از انواع جراحی های پلاستیک، تزریق فیلرها و جوانسازی پوست در بین افراد با سن بالا بیش از گذشته شده است. پیشرفت تکنولوژی در این زمینه باعث شده تا افراد هیجان بسیاری برای بهبود و جوانسازی چهره خود داشته باشند تا بتوانند اعتماد به نفس و روحیه خود را نیز 


تقویت کنند. اما این افراد در مورد بهترین سن عمل بینی نگران هستند و از جراحی و عوارض بعد عمل بینی می ترسند. دغدغه بسیاری از آنها این است که آیا گذشتن از سن قانونی برای جراحی بینی خطرناک است. در پاسخ به این سوال باید گفت سن بالای چهل سال محدودیت برای جراحی بینی نخواهد داشت، اما ممکن است رویکرد و نتایج نهایی را تحت تاثیر قرار دهد. نکته ای که باید برای این دسته از افراد در نظر گرفت این است که زمان بهبودی عمومی آنها در سنین بالابیشتر است. از چند سالگی می توان جراحی بینی را انجام داد. برش ها در این سن به سرعت بهبود نمی یابند، تورم بینی بعد از عمل دیرتر از بین می رود و پوست بینی مانند گذشته باز نمی گردد و ترمیم نمی شود. در واقع با افزایش سن شادابی و طراوت پوست کمتر شده و خاصیت ارتجاعی خود را به مرور از دست می دهد. از آنجا که پوست نقش مهمی در موفقیت آمیز بودن جراحی بینی دارد تغییرات آن می تواند نتایج جراحی را با مشکل مواجه کند. نه تنها پوست بلکه دیگر عوامل ذکر شده در بهبودی و نتایج نهایی جراحی تاثیرگذار هستند. نوع پوست، ضخامت و نازکی آن باعث می شود تا ایجاد اصلاحات بر روی پوست نیز متفاوت باشد.

برخی از انواع پوست اصلاحات و تغییرات بیشتری جهت رسیدن بینی به فرم مورد نظر نیاز دارند. به عنوان مثال بینی های گوشتی پوست ضخیم تری دارند از همین رو کشیدن و تغییر شکل آن ها پس از جراحی بینی نیز کاری سخت و زمان بر می باشد. همچنین با افزایش سن، خطر بیهوشی افزایش می یابد.داروها و شرایط فیزیکی و روحی با گذشت زمان فرد را در معرض خطرات بیشتری از عوارض بیهوشی عمل بینی قرار می دهند. برای برخی، این ممکن است عامل محدود کننده و سدی برای انجام عمل جراحی باشد، اما برای اکثر افراد این فقط به معنای اتخاذ اقدامات احتیاطی بیشتر است. لیفت بینی برای چه سنی مناسب است. لیفت بینی یکی از جدید ترین روش های برای کوچک کردن بینی و تغییر و بهبود شکل و فرم بینی است. از آنجا که لیفت بینی یک روش غیر تهاجمی است، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از همین رو افراد سعی می کنند با استفاده از آن نواقص و مشکلات ظاهری بینی خود را از بین ببرند. لیفت بینی به دو روش تزریق ژل و لیفت بینی با نخ انجام می شود. همانطور که افراد می پرسند، چه سنی برای عمل بینی خوب است. در مورد لیفت بینی نیز همین پرسش را ممکن است مطرح نمایند.


 آیا استفاده از این روش ها نیز با سن افراد در ارتباط است. قبل از پاسخ به این پرسش ها باید در مورد لیفت بینی و روش های انجام آن بیشتر بدانید. لیفت بینی با نخ و بهترین سن برای جراحی بینی، لیفت بینی با نخ برای کسانی که به دنبال روش های غیر جراحی و کوتاه مدت برای تغییر ساختار بینی خود هستند مناسب است. استفاده از این روش به وسیله بی حسی موضعی انجام می شود، اما در حالت کلی لیفت بینی خیلی دردناک و آزار دهنده نیست. در لیفت بینی چون بیهوشی عمومی انجام نمی شود نیازی به بستری شدن فرد در بیمارستان نخواهد بود، البته برای رفع همه نواقص بینی مانند شکستگی بینی یا انحراف استخوان بینی نمی توان از این روش استفاده کرد. لیفت بینی برای ایجاد تغییرات جزئی مانند عدم قرینگی پره های بینی توصیه می شود. با این وجود سن لیفت بینی مانند سن عمل رینوپلاستی محدوده مشخصی دارد و در سنین پایین یا بالا نتایج رضایت بخشی را به همراه نخواهد داشت. لیفت بینی با تزریق ژل و چه سنی برای جراحی بینی مناسب است. برای رفع مشکلات اساسی بینی توصیه نمی شود. در واقع اینیک روش مناسب برای افرادی است که دچار تو رفتگی روی سطح بینی خود هستند و می خواهند

 سطح بینی را از طریق ژل یا دیگر فیلر های پوستی متعادل و یکدست نمایند. اما تزریق ژل اگر به درستی در سنین مختلف انجام نشود، می تواند عوارض جبران ناپذیری مانند عدم تقارن، خونریزی، عفونت، جابجایی ژل، کبودی بعد عمل جراحی بینی و غیره ایجاد کند. از چند سالگی می توان جراحی بینی را انجام داد. همانطور که اشاره شد، اکثر پزشکان پایین ترین سن برای عمل بینی را در دختران شانزده سال و در پسران هجده سال در نظر می گیرند. اما در حقیقت می توان پاسخ این سوال را از دو جنبه جسمی و روانی مورد بررسی قرار داد. حداقل سن جراحی بینی از نظر جسمی، از دیدگاه جسمی، زمانی جراحی زیبایی بینی قابل انجام است که رشد استخوان های صورت فرد کامل شده باشد. در واقع، سن مناسب در سنین پایین برای عمل بینی پس از پایان سن رشد یا همان بلوغ در نظر گرفته می شود. به طورکلی، رشد استخوانی صورت در دخترها، اکثرا در شانزده سالگی و در پسرها در هجده سالگی تکمیل می شود. لذا از این سنین به بعد انجام عمل جراحی بینی ممنوعیتی ندارد. البته در برخی موارد نظیر انسداد شدید تنفسی در سنین پایین تر هم امکان انجام جراحی های محدود بر روی بینی وجود دارد، اما به طور کلاسیک می توان


 جراحی زیبایی بینی را پس از توقف سن رشد انجام داد. حداقل سن جراحی بینی از نظر روانی و دلایل اهمیت سن هنگام جراحی بینی، اگرچه حداقل سن جراحی زیبایی بینی پس از پایان سن بلوغ و توقف رشد استخوان های صورت در نظر می گیرند. اما سن مناسب از دید روحی و روانی هم حائز اهمیت است. از دیدگاه روانی هر گونه جراحی زیبایی باید در سنی انجام شود که فرد به بلوغ فکری، شخصیتی و روانی رسیده باشد. هرچند زمان خاصی را برای بلوغ روانی نمی توان ذکر کرد، اما این سن اغلب هجده سالگی در نظر گرفته می شود. البته باید این را هم در نظر داشت که شانزده تا هجده سالگی یک مقطع سنی بسیار بحرانی از نظر شکل گیری شخصیت و اعتماد به نفس است و گاهی به تعویق انداختن جراحی تا هجده سالگی ممکن است به ایجاد یک شخصیت سَرخورده و احساس عدم کفایت منجر شود. عوارض عمل بینی در سن پایین، به طورکلی، سن نوجوانی تغییرات جسمی زیادی از جمله تغییراتی در چهره یک نوجوان را به همراه دارد. سینوس های نوجوان به رشد خود ادامه می دهند که باعث بزرگ شدن صورت می شود. فک شروع به بزرگ شدن کرده و بینی تغییر شکل می دهد و همراه با صورت بزرگ می شود. از 

طرفی بینی، به ویژه سپتوم (دیواره ای که دو طرف بینی را از هم جدا می کند) به عنوان نقطه کانونی یا مرکز رشد وسط صورت عمل می کند. در چنین شرایطی عمل زود هنگام بینی در نوجوانان می تواند منجر منجر به رشد غیر طبیعی صورت شود. چنانچه پس از جراحی بینی صورت در حال رشد باشد، ممکن است نواقص و عیوب ظاهری اصلاح شده مجددا بازگردند و یا اینکه رشد صورت بعد از عمل از دستخوش تغییرات شود. لذا توصیه می شود از عمل زودهنگام بینی اجتناب کرده و پس از توقف رشد استخوان های صورت اقدام به جراحی زیبایی بینی کنید.اغلب سعی می شود چه در دخترها و چه در پسرها عمل جراحی زیبایی بینی تا هجده سالگی به تاخیر انداخته شود. البته به استثنا دختران شانزده تا هجده ساله ای که رشد استخوان صورت آن ها پایان یافته و به علت نازیبایی شدید بینی، شکل گیری صحیح اعتماد به نفسشان در معرض خطر است. هم اکنون هرگونه خدمت که از یک کلینیک تخصصی انتظار دارید را می توانید از طریق کلینیک دکتر آرمان فر به دست آورید و بهترین ها را در این همکاری برای خود به ارمغان آورید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.