advertise

برای بهبود زخم جراحی بینی چه مواردی را رعایت کنیم

برای بهبود زخم جراحی بینی چه مواردی را رعایت کنیم - کلینیک دکتر آرمان فر

مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست

مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست. مراقبت های بعد از جراحی بینی بسیار مهم است و باید به دقت رعایت شود تا بهبودی سریع تر و بهتری را برای بیمار به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی تخصصی و کامل مراقبت های بعد از جراحی بینی پرداخته می شود. 


استفاده از یخ، بیمار باید برای کاهش ورم و درد در ناحیه بینی از یخ استفاده کند. برای این کار می توان از یخ خشک یا یخ آبی استفاده کرد. بیمار باید برای پانزده تا بیست دقیقه یخ را روی ناحیه بینی قرار دهد و بعد ده دقیقه استراحت کند. این روند را تا هفت روز پس از جراحی باید تکرار کرد. استفاده از داروهای تجویز شده، پزشک برای کاهش درد، التهاب و عفونت بیمار داروهایی مانند ضد درد، ضد التهاب و آنتی بیوتیک تجویز می کند. بیمار باید به دقت دستورات پزشک را در مورد مصرف داروها رعایت کند. استفاده از باندهای پلاستیکی، پس از جراحی بینی، باند پلاستیکی برای حمایت از بینی نصب می شود. این باند باید تا هفت روز پس از جراحی روی بینی باقی بماند. رعایت خواب، بیمار باید در حین خواب به موقع بلند شود و از خواب در موقعیت خوابیده یا بر روی شکم خودداری کند. این کار به کاهش فشار بر روی بینی کمک می کند. رعایت مصرف غذا، بیمار باید از مصرف غذاهای سخت و چسبنده خودداری کند. باید غذاهای نرم و مایعات را مصرف کند. رعایت شستشوی بینی، بیمار باید برای شستشوی بینی از محلول شور و گلیسیرین استفاده کند. این کار به حفظ رطوبت بینی کمک می کند و از خشکی و التهاب ناشی از شستشوی بینی با آب جلوگیری می کند. رعایت فعالیت های ورزشی، بیمار باید از فعالیت های ورزشی شدید و فعالیت هایی که فشار بر روی بینی ایجاد می کند، خودداری کند. رعایت محدودیت زمانی: بیمار باید تا دو هفته پس از جراحی از شنا، سونا، حمام گرم و مصرف الکل خودداری کند. با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی، بیمار می تواند بهبودی سریع تر و بهتری را تجربه کند. همچنین در صورت بروز هرگونه علائم نامطلوب، باید به پزشک مراجعه شود. این نکات می توانند به شما کمک کنند تا با سرعتی بالاتر به بهبودی زخم های خود دست پیدا کنید به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتما این مواردد را رعایت کنید و با استفاده از آن ها به نتیجه مطلوب در بعد از جراحی بینی خود دست پیدا کنید. اگر در این زمینه پرسشی داشتید، می توانید با مشاورین ما در کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید و از آن ها بخواهید که نکات مهم برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی را به صورت کامل تشریح کنند تا بدانید که نحوه مراقبت از زخم ها بعد از جراحی بینی به چه صورت است و چه بایدها و نبایدهایی را در این راه پیش روی دارید. مسلما اگر بدانید برای بهبود زخم جراحی بینی چه مواردی را رعایت کنیم، این امکان را خواهید داشت که به سرعت و با نتیجه گیری بالاتر بهبودی خود را حاص نمایید. 

به همین دلیل و با توجه به اهمیت موضوع است که ما با تیمی مجرب اقدم به نوشتار این مقاله کرده ایم تا بدانید که چگونه جای زخم بعد از عمل بینی را از بین ببریم. آیا از مراقبت های بعد از عمل بینی اطلاع دارید. رینوپلاستی یا عمل بینی یک عمل جراحی پلاستیک است که اندازه، شکل یا نسبت بینی را برای دستیابی به اهداف زیبایی یا عملکردی تغییر می دهد. به جز در مواردی که عوارض مربوط به سلامتی وجود دارد که باید رعایت شود، اکثر بیماران می توانند در روز عمل به خانه بروند.بااین حال برای تسریع روند بهبودی و جلوگیری از بروز یک سری مشکلات، جراح لیستی از کارهایی که برای مراقبت از خود باید انجام دهید، ارائه می کند. مراقبت های بعد از جراحی بینی تاثیر زیادی در نتیجه نهایی عمل دارد. درمان بدون عارضه و ایده آل بستگی به میزان مراقبت از خود دارد.مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست. مراقبت های پس از عمل جراحی بینی شامل کارهایی می شود که به کاهش تورم بینی و کبودی های صورت، کنترل خونریزی و رفع آن، کاهش درد و تسریع در بهبود زخم ها کمک می کند. این مراقبت ها همچنین می توانند مستقیما روی نتیجه عمل تاثیر داشته باشند و ظاهر نهایی بینی را بهبود ببخشند. خصوصا اگر هدف عمل علاوه بر زیبایی، رفع مشکلات بینی، مانند بهبود تنفس هم باشد، رعایت نکات مراقبتی بعد از جراحی بینی مهم تر می شود. تغذیه مناسب پس از عمل بینی و نکات مهم برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی، بعد از عمل تا چند روز نمی توانید از راه بینی نفس بکشید و از همه مهم تر جویدن غذاهای سفت برای شما سخت و حتی مشکل ساز است، بنابراین یکی دیگر از موارد مراقبت های بعد از جراحی بینی نوع تغذیه ای است که باید بعد از عمل بینی داشته باشید. اول این که گلوی شما بعد از عمل بسیار خشک است، بنابراین باید دائما نوشیدنی های مناسب خصوصا آب مصرف کنید. مصرف مایعات فراوان می تواند به دفع زودتر ماده بیهوشی کمک کند. سعی کنید غذاهای مقوی و مایع یا پوره را مصرف کنید. به دلیل از دست دادن خون بهتر است مصرف سوپ ماهیچه و غذاهای غنی از آهن را در برنامه غذایی خود جای دهید. رژیم غذایی سالم متشکل از آجیل، گوشت، تخم مرغ، ماست، ماهی و سایر غذاهای غنی از پروتئین به بدن شما کمک می کند تا بافت آسیب دیده داخل و اطراف بینی شما را بازسازی کند. همچنین باید مطمئن شوید که ویتامین های زیادی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید. 


نحوه مراقبت از زخم ها بعد از جراحی بینی و رفع تورم و التهاب پس از عمل بینی، بخش مهمی از مراقبت های پس از جراحی بینی برای کم شدن و برطرف شدن تورم و التهاب ناشی از عمل است. یکی از کارهایی که باید انجام داد این است که باید سر خود را روی دو تا سه بالش بگذارید تا سرتان بالاتر قرار بگیرد. این کار را در چهار روز اول بعد از عمل انجام دهید تا به کاهش تورم کمک کند. برای جلوگیری از کبودی و تورم از کمپرس سرد یا بسته های ژل روی چشم ها استفاده کنید. مصرف قرص های مخصوص را باید از یک تا دو روز قبل از عمل شروع کنید تا زمانی که کبودی ها از بین برود مصرف آنها را ادامه دهید. این قرص ها نیز به کاهش عمر کبودی ها کمک می کند. مراقبت از زخم ها پس از عمل بینی و برای بهبود زخم جراحی بینی چه مواردی را رعایت کنیم. بخش دیگر نکات مراقبت پس از عمل جراحی بینی مربوط به مراقبت از زخم هاست. برای بهبود زخم ها بعد از جراحی بینی باید از وازلین استفاده کرد. مرتبا در روز دو تا سه بار وازلین را روی جای زخم ها بزنید تا خط برش ها به تدریج بهبود یابد. وازلین جای زخم را مرطوب می کند و از خشک شدن آنها جلوگیری می کند. اگر روی جای زخم ها و بخیه ها پوسته ایجاد شد، به آرامی با یک پنبه و پراکسید هیدروژن رقیق شده آن ها را تمیز کنید. از طرفی در خصوص عطسه کردن تا ده روز بعد از جراحی بینی مراقب باشید. یکی از مراقبت های بعد از جراحی بینی برای زخم ها خودداری از عطسه های شدید است. اگر مجبور به عطسه هستید، دهان خود را باز نگه دارید. راهکارهای کاهش خونریزی پس از جراحی بینی و چگونه جای زخم بعد از عمل بینی را از بین ببریم. برای کم شدن خونریزی یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید استفاده از کمپرس یخ است. همچنین در غذا خوردن باید مراقب بود تا فشار زیادی به بینی وارد نشود. با استفاده از اسپری سالین فضای داخل بینی را مرطوب کرده و شست وشو دهید تا از خشک شدن فضای داخل بینی و احتمال خونریزی های بیشتر جلوگیری کنید. ترشحات خونی بعد از عمل، طبیعی است و می توان با قرار دادن یک گاز تاشده در زیر بینی، جلوی آنها را گرفت. علاوه بر این جراح قطعا به بیماران توصیه می کند که بعد از عمل بینی از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل خودداری کنند. این موارد جز فعالیت های پرخطرند. نیکوتین موجود در سیگار جریان خون را محدود می کند و مانع از بهبودی مناسب می شود. 

از سوی دیگر، الکل با داروها تداخل ایجاد کرده و خون را رقیق می کند که می تواند منجر به خونریزی بیش از حد شود، بنابراین مطمئن شوید که تا سه هفته اول بعد از جراحی بینی از این مواد دوری کنید. توصیه های دارویی پس از جراحی بینی و مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست. داروها نیز در لیست مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی قرار دارند. داروهای مسکن در صورت نیاز تجویز می شوند. کنترل ناراحتی و درد مداوم بعد از عمل بینی اهمیت دارد. زیرا اگر درد زیاد شود می تواند موجب بالا رفتن فشارخون شده و در نتیجه عوارضی مانند خونریزی، کبودی و تورم ایجاد کند. داروهای رقیق کننده خون مانند قرص آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسین، ویتامین ای و مکمل های قرص زنجبیل از جمله داروهایی است که حداقل تا دو هفته پس از جراحی بینی نباید آنها را مصرف کرد. پزشک بعد از جراحی بینی برای پیشگیری از بروز هر گونه عفونت آنتی بیوتیک تجویز می کند. گاهی نیز برای جلوگیری از سرماخوردگی یا هر گونه آلرژی مصرف قرص سرماخوردگی توصیه می شود. پس از عمل بینی سعی کنید عطسه نکنید. تمرینات تنفسی و فیزیکی پس از عمل بینی و نکات مهم برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی، بلافاصله بعد از عمل، بینی شما پانسمان می شود و طبیعتا نمی توانید با بینی نفس بکشید. در نتیجه بخشی از مراقبت های بعد از جراحی بینی تمرینات تنفسی و فیزیکی است. پس از برداشتن پانسمان می توانید به آرامی نفس کشیدن با بینی را شروع کنید، اما به مدت هفت تا ده روز اول نباید به هیچ عنوان از طریق بینی نفس بکشید یا حتی عطسه کنید. در خصوص تماس فیزیکی و لمس بینی نیز باید محتاط بود. به منظور رعایت اصول مراقبت های بعد از عمل بینی توصیه می شود که از هر گونه فشار دادن یا لمس بینی در طول فرایند بهبودی خودداری شود. نحوه مراقبت از زخم ها بعد از جراحی بینی با ورزش، ورزش کردن و فعالیت های ورزشی شما باید بعد از عمل بینی کنترل شود. به مدت سه هفته پس از جراحی از بلند کردن، خم شدن، زور زدن و انجام هر گونه فعالیت ورزشی و فعالیت های هوازی خودداری کنید. برای شروع ورزش بهتر است حتما با جراح خود مشورت کنید و ببینید که چه زمانی می توانید ورزش را دوباره شروع کنید. ورزش های تماسی و پر ریسک مانند بسکتبال یا فوتبال را باید برای چهار تا شش ماه کنار گذاشت.


نحوه خوابیدن پس از عمل بینی و مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست. بعد از عمل بینی باید مراقبت خوابیدنتان هم باشید. نحوه خوابیدن یکی از نکات مهم مراقبت های بعد از عمل بینی است و شما باید مطمئن شوید هنگام خواب هیچ نوع فشاری به بینی وارد نشود. حتما سر شما باید بالاتر قرار بگیرد و از دو تا سه بالش زیر سرتان استفاده کنید. این امر نه تنها برای کاهش تورم ضرورت دارد، بلکه می توان از این طریق مطمئن شد که روی بینی خود فرود نمی آیید. در طول دوره ریکاوری جراحی بینی، بینی شما انعطاف پذیر خواهد بود، بنابراین مهم است که روی شکم یا پهلو نخوابید، چرا که می تواند به بینی فشار وارد کند. این نه تنها باعث ناراحتی می شود، بلکه ممکن است نتایج عمل را نیز به خطر بیندازد. نحوه نشستن بعد از انجام عمل بینی، برای رعایت نکات مراقبت های پس از عمل بینی هنگام نشستن و برخاستن تا چند هفته از خم کردن سر خودداری کنید و مطمئن شوید با فشار از جای خود بلند نمی شوید. بهتر است هنگام نشستن سر شما به سمت بالا باشد. چسب زدن بعد از عمل بینی یکی از مهمترین اقدامات و مراقبت های پس از عمل است. چسب زدن بعد از عمل بینی و چگونه جای زخم بعد از عمل بینی را از بین ببریم. شاید مهم ترین بخش مراقبت های بعد از عمل بینی، چسب زدن است که تاثیر مستقیمی روی ظاهر نهایی آن و میزان رضایت از تغییرات ایجاد شده دارد. بلافاصله بعد از برداشتن گچ و پانسمان روی بینی باید چسب زدن را شروع کنید. پزشک به شما نحوه صحیح چسب زدن را آموزش می دهد. مطمئن شوید که به درستی این کار را انجام می دهید. چسب زدن به شکل دهی بینی و جلوگیری از افتادگی آن کمک می کند. ماساژ دادن بعد از عمل بینی و برای بهبود زخم جراحی بینی چه مواردی را رعایت کنیم. نکته بعدی برای مراقبت های بعد از جراحی بینی ماساژ دادن بعد از عمل بینی است. این کار برای جلوگیری از تورم و بهبود جریان خون انجام می شود. ماساژ دادن همچنین برای فرم دهی بینی کاربرد دارد. دو هفته بعد از عمل بینی می توان ماساژ دادن را شروع کرد. دوش گرفتن بعد از جراحی بینی، شما بعد از جراحی باید به منظور رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی در مورد دوش گرفتن هم محتاط باشید. گچ روی بینی شما تا زمان برداشته شدن باید حتما خشک نگه داشته شود (حدود یک هفته پس از جراحی). به همین دلیل باید از حمام دوری کنید. بااین حال، می توانید بقیه بدن خود را بشویید و از یک پارچه مرطوب برای تمیز کردن قسمت های صورت خود استفاده کنید. 

هر کاری که در مورد تمیز کردن انجام می دهید، فقط مطمئن شوید که ناحیه بینی را خشک نگه دارید. بعد از این دوره هم مطمئن شوید که بینی شما دو تا سه هفته تحت فشار بالای آب نباشد. کمپرس سرد بعد از رینوپلاستی، کمپرس سرد بعد از رینوپلاستی یکی از اقداماتی است که می توانید برای کاهش تورم و کبودی و کنترل خونریزی انجام دهید. این نوع کمپرس می تواند روند بهبود ورم های صورت را تسریع کند. در لیستی که جراح به عنوان مراقبت های پس از عمل بینی به بیماران می دهد، یکی از اولین موارد استفاده از کمپرس سرد است. شستشوی بینی پس از رینوپلاستی، شست وشوی بینی برای حفظ بهداشت آن، مرطوب کردن فضای بینی و از بین بردن پوسته ها و خون های خشک شده لازم است. برای رعایت مراقبت های پس از جراحی بینی مطمئن شوید که از وارد کردن هر گونه فشاری روی بینی خودداری کنید. جای زخم های بیرونی را با کمی هیدروکسید تمیز کنید. همچنین از اسپری سالین یا سرم نمکی برای شست وشوی داخل بینی روزی دو تا سه بار استفاده کنید. خندیدن و حرف زدن و نکات مهم برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی، در مراقبت های بعد از عمل بینی باید مراقب حرف زدن و خندیدن خود هم باشید. لب بالایی را سفت نگه دارید. لب بالایی یک ناحیه کلیدی در جراحی بینی است، بنابراین سعی کنید در هفته اول بعد از جراحی بیش از حد آن را حرکت ندهید. از صحبت کردن زیاد، لبخند زدن، مسواک زدن شدید و غذاهایی که جویدن آنها سخت است خودداری کنید. حرکات طبیعی صورت خوب است. اما به هرحال باید مراقبت هر گونه ضربه و فشاری باشید و از وارد شدن ضربه های ناگهانی به بینی جلوگیری کنید. مراقبت های بعد از عمل بینی بعد از یک ماه، یک ماه اول اصلی ترین دوره مراقبت های بعد از عمل بینی است، اما بعد از این مدت هنوز هم باید به برخی مراقبت ها ادامه داد. بعد از یک ماه بینی هنوز آسیب پذیر است. در نتیجه از فعالیت های سنگین حرکتی، هر گونه ضربه و فشار باید پرهیز شود. عدم استفاده از عینک تا دو ماه، پرهیز از قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و گرمای زیاد، دوری از سیگار و الکل به مدت دو تا سه ماه بعد از عمل، چسب زدن صحیح خصوصا در شب ها از جمله مهم ترین کارهایی است که باید بعد از یک ماه برای مراقبت از بینی عمل شده انجام داد. هم اکنون با مشاورین کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید و از ان ها بخواهید که به شما نحوه مراقبت از زخم ها بعد از جراحی بینی را آموزش دهند.


برای بهبود زخم جراحی بینی چه مواردی را رعایت کنیم - کلینیک دکتر آرمان فر

چگونه جای زخم بعد از عمل بینی را از بین ببریم

چگونه جای زخم بعد از عمل بینی را از بین ببریم. از بین بردن جای زخم بعد از عمل بینی، به عنوان یکی از مهمترین مراحل پس از انجام عمل بینی، می تواند به شدت تاثیرگذار باشد. در ادامه، به بررسی تخصصی و کامل چگونگی از بین بردن جای زخم بعد از عمل بینی پرداخته می شود. استفاده از داروهای ضد التهابی، استفاده از داروهای ضد التهابی، مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن، می تواند به رفع التهاب و درد در جای زخم بعد از عمل بینی کمک کند. استفاده از یخ، استفاده از یخ بر روی ناحیه زخم، می تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. استفاده از کرم های ضد عفونی کننده، استفاده از کرم های ضد عفونی کننده، مانند بتادین، می تواند به پیشگیری از عفونت در جای زخم بعد از عمل بینی کمک کند. استفاده از ماسک های آرامش بخش، استفاده از ماسک های آرامش بخش، مانند ماسک های خیار، می تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. استفاده از لوسیون های آرامش بخش، استفاده از لوسیون های آرامش بخش، مانند لوسیون های آلوئه ورا، می تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. مراقبت از ناحیه زخم، مراقبت از ناحیه زخم، مانند پاک کردن آن با آب و صابون، می تواند به پیشگیری از عفونت در جای زخم بعد از عمل بینی کمک کند. استفاده از پوشش های ضد آفتاب، استفاده از پوشش های ضد آفتاب، مانند کلاه و عینک آفتابی، می تواند به پیشگیری از تحریک ناحیه زخم بعد از عمل بینی کمک کند. در نهایت، برای برطرف کردن جای زخم بعد از عمل بینی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و راه های مناسب برای برطرف کردن جای زخم بعد از عمل بینی را از او بپرسید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید و با استفاده از دانش و تجربه ما که طول سالیان طولانی در این زمینه به دست آورده ایم بدانید که مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست. به این ترتیب می توانید به درستی نحوه مراقبت از زخم ها بعد از جراحی بینی را اجرا کنید و بهترین نتیجه را به دست آورید. در ادامه مطلب مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی را بررسی می کنیم.


همان طور که ممکن است فرایند عمل بینی گوشتی با سایر بینی ها تفاوت هایی داشته باشد، مراقبت های بعد از عمل بینی نیز کمی متفاوت است. اغلب بینی های گوشتی میزان ورم بیشتری دارند و در نتیجه برای کاهش ورم اغلب ماساژ دادن بینی توصیه می شود. چسب زدن این بینی ها نیز باید دقیق و اصولی انجام شود و از خم کردن سر در چند هفته اول یا هر چیزی که احتمال ورم را بیشتر می کند، حتما خودداری کرد. اغلب بعد از عمل بینی گوشتی، برای بیمار تزریق کورتون تجویز می شود. مراقبت های بعد از عمل بینی استخوانی، در خصوص بینی های استخوانی تمام نکات مراقبت های بعد از عمل بینی شامل مواردی است که در بالا به آن اشاره شد. البته در این نوع جراحی ها به دلیل استخوانی بودن بینی ممکن است میزان کبودی بیشتر باشد. در نتیجه برای کاهش خونریزی و کبودی و التهاب بعد از عمل بینی استخوانی بهتر است دائما از کمپرس سرد استفاده کنید تا میزان کبودی ها کمتر شود. مراقبت های بعد از عمل بینی شکسته، اغلب درمان شکستگی بینی عمل جراحی است. اصول مراقبت های بعد از عمل بینی شکسته هم شامل کمپرس سرد، مصرف کامل داروها، عدم خوردن غذاهای سفت، و بالا نگه داشتن سر هنگام خواب است. بعد از عمل بینی شکسته احتمال خونریزی از بینی ها زیاد است و باید از پدهای استریل استفاده کرد. بالا نگه داشتن سر می تواند به بهبود تنفس کمک کند و مصرف مسکن ها نیز می تواند درد احتمالی بعد از جراحی بینی شکسته را کمتر کند. زمان بازگشت به فعالیت های عادی پس از جراحی بینی و نکات مهم برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی، بین سه تا چهار هفته طول می کشد که بتوانید با خیال راحت فعالیت های روزانه خود را انجام دهید و ورزش هایی مانند دویدن و دوچرخه سواری را از سر بگیرید.

بنابراین برای این که از نتیجه عمل بینی خود راضی باشید، مطمئن شوید که تمامی اصول شش هفته بعد از جراحی بینی استخوان ها ثابت می شوند و می توانید تمرینات سنگین تر و فعالیت های حرکتی بیشتری داشته باشید. در این دوره می توانید عینک بزنید و فین کردن را انجام دهید. سه تا شش ماه بعد از عمل نیز بی حسی و احساس غیرعادی در بینی و پوست اطراف آن باید از بین برود و شرایط شما کاملا عادی شود و عوارض بعد از عمل بینی از بین می روند. اصول مراقبت بعد از عمل بینی شکسته مانند مراقبت های بعد از رینوپلاستی است. تجربه ها و داستان های بیماران در مراقبت های پس از جراحی بینی و برای بهبود زخم جراحی بینی چه مواردی را رعایت کنیم. هر کسی تجربه خاص خود را از عمل بینی و مراقبت های بعد از آن دارد. برخی بر این باورند که حتی با کمپرس سرد نیز میزان کبودی بسیار زیادتر بوده یا درد شدیدتری را نسبت به دیگران داشته اند. برخی از افراد با عطسه کردن مشکل دارند. یکی از اصلی ترین مشکلات بیماران بعد از عمل با نفس کشیدنشان بوده است. در یک هفته اول بعد از عمل به این دلیل که تنها راه تنفس از راه دهان است، بیماران به هیچ عنوان نباید دهان خود را ببندند. از طرفی تنفس از دهان موجب خشک شدن شدید گلو می شود که این حالت واقعا می تواند هنگام خواب بیماران را اذیت کند. بعد از عمل بینی مهم است که حتما تمام توصیه ها و نکاتی که جراح برای مراقبت های بعد از عمل بینی به شما ارائه می دهد، رعایت کنید. این اصول نوع خوابیدن، تغذیه، تنفس، شست وشوی بینی و فعالیت های ورزشی را شامل می شود. هدف از مراقبت های بعد از جراحی بینی کاهش عوارض عمل و کنترل مواردی مانند کبودی و خونریزی است.از طرفی نیز این مراقبت ها تاثیر مستقیمی روی نتیجه نهایی عمل خواهند داشت،


توصیه شده توسط جراح را رعایت می کنید. چگونه جای زخم بعد از عمل بینی را از بین ببریم. یکی از عارضه های آزاردهنده برای بسیاری از متقاضیان جراحی بینی می توان به جای زخم بعد از عمل بینی بر روی پوست باقی بماند و یا بخیه ها ورم کرده و احساس درد را به وجود آورند. بیمارانی که بعد از عمل بینی دچار این عارضه شده اند بدون شک به دنبال یک راه برای درمان و از بین بردن جای زخم بعد از عمل بینی هستند. در ادامه قصد داریم در خصوص جای زخم بعد از عمل بینی بیشتر برای شما صحبت کنیم. چگونه جای زخم بعد از عمل بینی را از بین ببریم. بدون شک با باقی ماندن جای زخم بعد از عمل بینی، زیبایی چهره کاهش پیدا می کند، به دنبال این امر اعتماد به نفس فرد نیز تا حد چشمگیری رو به کاهش قدم بر می دارد. متخصصین جراحی زیبایی به تمامی متقاضیان خود توصیه کرده اند که برای آن که بتوانند جای بخیه ها و زخم ها موجود بعد از عمل بینی را از بین ببرند بهتر است از پمادهای مختلف استفاده کنند تا ترمیم محل زخم با سرعت بیشتری انجام شود. بهترین پماد برای از بین بردن جای بخیه و مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست. پمادهایی که پزشکان برای از بین بردن جای زخم بعد از عمل بینی به متقاضیان خود تجویز می کنند حاوی ویتامین های آ و دی و یا زینک اکسید می باشند. این دسته از پمادها می توانند جای اسکار و بخیه ها را به راحتی از بین ببرند. برای ترمیم بخیه های بینی شما می توانید در این راه از پماد تتراسایکلین نیز استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید برای آن که شما بتوانید اسکار بینی را از بین ببرید باید با توجه به تجویز پزشک خود

عمل کنید و به هیچ عنوان به صورت خودسرانه از دیگر پمادها و یا داروها استفاده نکنید. شما برای ترمیم اسکار و جای بخیه بینی خود باید داروهای آنتی بیوتیک و پمادهای تجویز شده را سر ساعت مشخص شده مصرف کنید. انواع بخیه در جراحی بینی و نحوه مراقبت از زخم ها بعد از جراحی بینی، یکی از اصلی ترین پارامترهایی که می تواند در باقی ماندن اسکار روی بینی تاثیر داشته باشد نوع بخیه ای است که پزشک برای عمل بینی از آن استفاده می کند. در حالت کلی بخیه ها به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند. بخیه های غیر قابل جذب و بخیه های قابل جذب. نحوه مراقبت از بخیه ها بعد از عمل بینیشما با مراقبت از محل بخیه و زخم بعد از عمل بینی می توانید دوران نقاهت خود را کوتاه تر کنید، از طرف دیگر این امر می تواند بر روی نتیجه نهایی عمل جراحی تاثیر بگذارد. نکاتی که شما در خصوص مراقبت های بعد از عمل بینی باید انجام دهید عبارت اند از کنترل سرفه و عطسه، عطسه و سرفه دو فرایند غیر ارادی و طبیعی به شمار می رود، این فرایند طبیعی بدن می تواند به بخیه های بینی شما فشار وارد کنند، حتی در برخی از موارد می تواند باعث پاره شدن بخیه ها نیز شوند. در نتیجه بهتر است هنگام عطسه و سرفه دهان خود را باز کنید تا به بخیه ها فشار وارد نشود. خشک کردن جای بخیه ها و نکات مهم برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی، خشک نگه داشتن بخیه ها و زخم های بینی بعد از جراحی می تواند از بروز عفونت و دیگر مشکلات برای فرد جلوگیری کند.در نتیجه بهتر است پوست خود را با دقت و حساسیت بالایی تمیز و خشک کنید تا از بروز عارضه ها جلوگیری 


کنید. با توجه به گفته های متخصصین در صورتی که جای زخم بعد از عمل بینی احساس درد را برای متقاضی به وجود آورد، متقاضی باید از کمپرس سرد استفاده کند. محافظت از نور خورشید، در صورتی که شما نیز یکی از افرادی هستید که عمل بینی را انجام داده اید برای آن که بتوانید از جای زخم بعد از عمل بینی محافظت کنید بهتر است در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. نور خورشید روند بهبود زخم ها را کاهش می دهد. عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات، در صورتی که شما قصد دارید از جای زخم بعد از عمل بینی هر چه زودتر خلاص شوید بهتر است از دخانیات و مصرف مشروبات الکلی برای چند مدت دوری کنید. این موارد به صورت مستقیم بر روی روند بهبود جای زخم های بینی تاثیر خواهند گذاشت. استفاده از آنتی بیوتیک و برای بهبود زخم جراحی بینی چه مواردی را رعایت کنیم. بسیاری از متخصصین جراحی برای متقاضیان خود بعد از عمل بینی انواع داروهای آنتی بیوتیک تجویز می کنند. استفاده از این آنتی بیوتیک ها می تواند خطر عفونت بخیه ها را کاهش دهد. یکی از بهترین راه برای مراقبت های لازمه در خصوص جای زخم بعد از عمل بینی عمل به دستورات پزشک می باشد. نکات مهم برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی، در ادامه برخی از اصلی ترین نکاتی که در خصوص از بین بردن جای زخم بعد از عمل بینی وجود دارند را برای شما شرح داده ایم. 

در سه روز اول جراحی باید از کمپرس های سرد استفاده کنید. در صورتی که بعد از سه روز اول شما کبودی های خاصی را در صورت خود مشاهده کردید باید از کمپرس های گرم استفاده کنید. داشتن زاویه مناسب سر برای مدت یک الی دو هفته که متقاضی باید در این مدت استراحت داشته باشد. حداقل تا سه هفته بعد از عمل بینی باید از فعالیت های ورزشی دوری کنید. حتی الامکان از نور مستقیم خورشید دوری کنید. قبل و بعد از عمل بینی شما باید از مصرف هر نوع دخانیات و مشروبات الکلی دوری کنید. چه مدت زمان می برد تا جای بخیه بینی عمل شده از بین برود. بدون شک برای تمامی افراد نمی توان یک زمان مشخص برای از بین بردن جای زخم بعد از عمل بینی تعیین کرد. افراد بعد از عمل بینی خود شرایط متفاوتی را تجربه خواهند کرد، تمامی این شرایط مدت زمان مختص به خود را دارند. در نتیجه برخی از افراد دوران طولانی تری برای از بین بردن جای زخم بعد از عمل بینی نیاز دارند و برخی از افراد زمان کمتری خواهند داشت. برخی از اصلی ترین عواملی که می تواند بر روی مدت زمان بهبود جای زخم و اسکار عمل بینی تاثیر داشته باشد می توان به نازک بودن یا ضخیم بودن پوست بینی و سبک زندگی مثل سیگار کشیدن، قلیان کشیدن، در معرض آفتاب قرار گرفتن اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در کلینیک دکتر آرمان فردر تماس باشید.

ثبت درخواست مشاوره از کلینیک آرمانفر

شما گرامیان می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه جراحی زیبایی بینی، پوست، فک و صورت ثبت درخواست نمایید. 

نحوه مراقبت از زخم ها بعد از جراحی بینی

نحوه مراقبت از زخم ها بعد از جراحی بینی چگونه است. مراقبت از بخیه ها بعد از جراحی بینی بسیار مهم است تا عفونت و ترشحات زیادی که ممکن است به وجود بیایند، جلوگیری شود. در ادامه به نحوه مراقبت از بخیه ها بعد از جراحی بینی می پردازیم. تمیزی و مراقبت از بخیه ها، برای پاک کردن بخیه ها از آب و صابون استفاده نکنید. بهتر است از محلول نمکی یا محلول پاک کننده ملایم استفاده کنید. همچنین برای خشک کردن بخیه ها از حرارت نوری استفاده نکنید و از دستمال نرم و تمیز استفاده کنید. استفاده از ضدعفونی کننده، پزشک ممکن است شما را به استفاده از ضدعفونی کننده های خاص برای مراقبت از بخیه ها پس از جراحی بینی راهنمایی کند. اگر چنین توصیه ای داده شد، حتما به دستورات پزشک عمل کنید. جلوگیری از فشار و ضربه، برای جلوگیری از جدید شدن بخیه ها و همچنین جلوگیری از خروج خون، باید از فشار و ضربه به محل جراحی بپرهیزید. مراقبت از زخم، اگر بخیه ها در محلی قرار گرفته اند که ممکن است با مایعات بدن در تماس باشند، باید از مراقبت و پوشش دادن به آن ها اطمینان حاصل کنید. پیگیری با پزشک، باید به دستورات و راهنمایی های پزشک پایبند بمانید و اگر هر گونه ناراحتی، قرمزی، تورم یا ترشحات غیرعادی مشاهده کردید، باید به پزشک خود اطلاع دهید. در نهایت، مراقبت دقیق و صحیح از بخیه ها بعد از جراحی بینی می تواند به بهبودی سریع تر و کاهش خطر عفونت کمک کند. اگر به دنبال این هستید که نکات مهم برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی را پیدا کنید باید با ما در کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید و با استفاده از راهکارهایی که برای شما بیان می کنیم، بهترین نتیجه را در این راه به دست آورید. در ادامه مطلب ترمیم جای زخم پس از جراحی بینی را بیشتر بررسی می کنیم. 


طبق آمارها یکی از جراحی های زیبایی که با استقبال غیر قابل باوری روبرو شده است، جراحی بینی می باشد. با افزایش میزان استقبال افراد، میزان سوالات و پرسش هایی که برای آنها پیش می آید نیز بیشتر می شود. یکی از سوالات متداولی که اکثر زیباجویان قبل از عمل بینی می پرسند درباره تغییرات و اتفاقاتی است که پس از جراحی برای آنها اتفاق می افتد. یکی از عوارض اذیت کننده و رنج آور بعد از جراحی بینی، باقی ماندن جای بخیه ها و زخم ها روی پوست و در نتیجه تورم و درد است. افرادی که پس از جراحی بینی دچار این عارضه می شوند به دنبال راهکاری برای درمان درد و ترمیم جای زخم هستند. ترمیم جای زخم در جراحی بینی و چگونه جای زخم بعد از عمل بینی را از بین ببریم. باقی ماندن جای زخم پس از جراحی بینی یکی از دغدغه های زیباجویان به حساب می آید که در صورت رخ دادن این اتفاق نه تنها زیبایی چهره از بین می رود بلکه اعتماد به نفس وی نیز کم خواهد شد. اغلب پزشک جراح نکات و مراقبت هایی را به بیمار پیشنهاد می دهد تا پس از جراحی بینی، بخیه ها تمیز بمانند و دچار عفونت نشوند. در حقیقت بخیه هایی که درون بینی زده شده اند تقریبا یک هفته پس از انجام جراحی بینی از بین می روند که در چنین شرایطی استفاده از داروها و پمادهایی مانند پراکسید هیدروژن و پماد آنتی بیوتیک به خشک شدن خطوط بخیه داخل بینی کمک می کند. طریقه استعمال پماد آنتی بیوتیک، چرب نمودن ناحیه برش خورده و سوراخ بینی به صورت دو مرتبه در روز می باشد. از آنجایی که خشک و تمیز نگه داشتن جای بخیه ها باعث کاهش دوره نقاهت و ابتلا به عفونت 

می شود، پیشنهاد می شود هنگام حمام رفتن بینی خود را بپوشانید و اجازه ندهید خیس شود. البته توجه داشته باشید که حتما از دستورات پزشک معالج خود پیروی نموده و هرگز به صورت خودسرانه از هیچ دارو یا پمادی استفاده نکنید. اگر دارای علائم زیر بودید سریعا با جراح خود تماس بگیرید تا به سرعت این موارد را رفع کند. در صورت مشاهده خونریزی دائم، تب، عفونت و قرمزی حتما به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.مراقبت های لازم برای ترمیم زخم بینی پس از جراحی کدامند. پس از طراحی بینی و جراحی مراقبت صحیح از جای بخیه بسیار حائز اهمیت است. چرا که اینگونه مراقبت ها دوران نقاهت را کاهش می دهد و رضایت بیمار نیز از نتیجه عمل افزایش می یابد. عطسه و سرفه های شدید باعث فشار بسیار زیادی به بخیه ها و در نتیجه پاره شدن آن ها می شود. از این رو پس از جراحی لازم است هنگام عطسه و سرفه زدن، دهان خود را باز کنید تا فشاری که روی بخیه ها وارد می شود، کاهش یابد. خشک و تمیز نمودن جای بخیه ها، خیس شدن و رطوبت موجود روی بخیه های عمل بینی باعث عفونت می شود و مشکلات حادی را برای فرد به وجود می آورد. بنابراین می بایست پوست بینی عمل شده را به دقت تمیز و خشک کنید تا دچار این عارضه نشوید. بهتر است در صورت احساس درد و ورم در روزهای ابتدایی جراحی بینی از کمپرس سرد استفاده نمایید. نحوه مراقبت از زخم ها بعد از جراحی بینی و ماساژ جای زخم بینی، اولین نکته برای ماساژ جای زخم بینی این است که تا زمان بهبود کامل زخم نباید آن را ماساژ داد.


در حقیقت مناسب ترین زمان جهت ماساژ جای زخم حدود ده تا چهارده روز پس از جراحی بینی است. برای ماساژ بینی فقط کافیست پل بینی خود را به آرامی با دو انگشت اشاره بگیرید و چند ثانیه نگه دارید. سپس پل بینی را به آهستگی به سمت چپ و راست بکشید. پس از چند ثانیه مجدد این کار را انجام دهید. محدودیت کارها و فعالیت ها، زیباجو به مدت سیزده تا بیست و یک روز بعد از عمل بینی نباید فعالیت بدنی زیاد و ورزش سنگین انجام دهد. چرا که در صورت انجام چنین فعالیت هایی نه تنها جای بخیه متورم و دردناک می شود، بلکه ممکن است حالت بینی جراحی شده فرد نیز تغییر کند. محافظت از نور خورشید، افراد پس از انجام عمل بینی لازم است برای محافظت از جای زخم و بخیه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند. چرا که قرار گرفتن زیر تابش مستقیم نور خورشید مدت زمان لازم برای بهبود زخم را افزایش می دهد. مصرف دخانیات و مشروبات الکلی در دوران نقاهت جراحی بینی بهبود جای زخم را طولانی می کند. به بیان دیگر سرعت ترمیم جای بخیه کند می شود و جای زخم روی پوست باقی خواهد ماند. نحوه جلوگیری از جای زخم پیش از جراحی بینی و مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست. عوامل محیطی بسیاری در ایجاد جای زخم پس از عمل بینی تاثیر دارند اما با رعایت برخی نکات نیز می توان احتمال ایجاد زخم و اسکار بعد از جراحی بینی را به طور چشمگیری کاهش داد. دو مورد از مهم ترین و موثرترین عوامل به شرح زیر هستند. انتخاب جراح ماهر و زبردست، اگر جراحی حاذق و زبردستی را انتخاب نمایید، انگار بیشترین مراحل را طی کرده اید. 

چرا که پزشک جراح با تجربه می تواند به درستی شرایط بیمار را تجزیه و تحلیل کند و احتمال ایجاد اسکار و جای زخم پس از جراحی بینی را به حداقل برساند. پیروی از دستورات پزشک جراح، نکته مهم دیگر، پیروی از دستورات جراح است. فرض کنید بهترین جراح را پیدا کردید و عمل بینی شما به خوبی انجام شده است اما اگر از ابتدایی ترین دستورات و تجویزات وی اطاعت نکنید، چه اتفاقی رخ خواهد داد. در این صورت نه تنها عمل بینی شما با شکست روبرو می شود بلکه سلامتی خود را نیز به خطر خواهید انداخت. دستورات جراح شامل موارد زیادی می شود که مهم ترین آنها عدم استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی است. نکته حائز اهمیت دیگر، رعایت رژیم غذایی سالم و مقوی است. چرا که تغذیه غنی و مقوی به سرعت بهبود جای زخم کمک می کند و زودتر می توانید به حال خوب خود برگردید. مصرف پروتئین بیشتر، خوردن میوه و سبزیجات تازه، نوشیدن آب زیاد روند ترمیم جای بخیه ها را سرعت می بخشد. همانطور که متوجه شدید باقی ماندن اسکار یا جای زخم پس از جراحی بینی امکان پذیر است. اما خوشبختانه با انجام برخی از مراقبت ها قبل و بعد از جراحی می توانید امکان رخ دادن این عارضه را کاهش دهید. عدم مصرف مشروبات الکلی، عدم استعمال دخانیات، انجام ندادن ورزش و فعالیت بدنی سنگین، تغذیه سالم نمونه هایی از مراقبت های لازم برای جراحی بینی است. ما در کلینیک دکتر آرمان فر به شما کمک می کنیم تا بهترین نتیجه را در ترمیم زخم های خود پس از جراحی بینی خود داشته باشید.


برای بهبود زخم جراحی بینی چه مواردی را رعایت کنیم - کلینیک دکتر آرمان فر

نکات مهم برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی

نکات مهم برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی کدامند. برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی، باید مراقبت های مناسب و دقیقی انجام شود. این مراقبت ها شامل موارد زیر می باشد. تمیز نگه داشتن، برای جلوگیری از عفونت و بهبود سریع تر زخم، باید محل جراحی و دور آن را تمیز نگه داشت. شستشوی منظم با آب و صابون ملایم و استفاده از ضدعفونی کننده های توصیه شده توسط پزشک می تواند به این مرحله کمک کند. استفاده از داروها، پزشک ممکن است داروهای ضد التهاب و ضد درد تجویز کند تا درد و التهاب محل جراحی را کاهش دهد و بهبود سریع تر زخم را فراهم کند. محافظت از زخم، استفاده از باند یا چسب های زخمی به مدت تعیین شده توسط پزشک می تواند به جای زخم کمک کند تا بهبود یابد و از آسیب دیدن دوباره جلوگیری کند. تغذیه مناسب، مصرف مواد غذایی سالم و غنی از ویتامین سی و پروتئین می تواند فرایند بهبودی را تسریع کند. مراجعه به پزشک، برای اطمینان از پیشرفت صحیح و بهبودی زخم، مراجعه منظم به پزشک و پیروی از دستورات و نکات وی بسیار اهمیت دارد. در نهایت، برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی، اهمیت دارد که بیمار به صورت دقیق و دقیق به دستورات پزشک خود عمل کند و مراقبت های لازم را انجام دهد. با ما در کلینیک دکتر آرمان فر همراهی کنید تا نحوه مراقبت از زخم ها بعد از جراحی بینی را به صورت کامل متوجه شوید و با استفاده از این راهکارها سرعت بهبود این زخم ها را تسریع کنید. در ادامه مطلب تغذیه بعد از عمل بینی را مورد بررسی قرار می دهیم. در مراحل مختلف زندگی، مزایا و اهمیت سبک های تغذیه، اهمیت خود را نشان می دهد. در این خصوص، داشتن یک رژیم غذایی مناسب بعد از جراحی بینی بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که بدن در پی عمل زیبایی بینی، تحت تغییرات فیزیکی قرار می گیرد و برش هایی در بینی بیمار ایجاد می شود، تغییر عادات غذایی فرد در زندگی روزمره برای مدت موقتی، الزامی می باشد. در بیست و چهار ساعت اول بعد از جراحی بینی چی بخوریم. می شود گفت که بیست و چهار ساعت ابتدایی پس از عمل، حیاتی ترین بازه دوره ریکاوری است. مطمئن شوید که غذایی که در این مدت مصرف می کنید منجر به تشدید اثرات جانبی ناشی از بیهوشی نشود. غذاهای میکس شده که حاوی سطح متعادلی از پروتئین و کربوهیدارت هستند، در کاهش التهابات ایجاد شده بسیار موثر می باشند. یکی از مراقبت های غذایی در این بازه زمانی، هیدارته نگه داشتن بدن و عدم مصرف کافئین و مشروبات الکلی است. در بیست و چهار ساعت اول، مصرف غذاهای میکس شده به شما کمک می کند تا به میزان کمتری احساس تهوع را تجربه کنید. همچنین از آن جایی که به جویدن بسیار نیاز ندارند، از بروز درد بیشتر در نواحی بخیه شده جلوگیری می کنند. توصیه های تغذیه بعد از عمل بینی و برای بهبود زخم جراحی بینی چه مواردی را رعایت کنیم. بهتر است یک چک لیست از آنچه در خصوص تغذیه بعد از جراحی بینی از سوی پزشک برای شما توصیه شده است تهیه کنید. بدین ترتیب می توانید هم نکات مربوط به تغذیه بعد از عمل بینی را رعایت کرده و هم متناسب با ویژگی های فردی تان، دستورالعمل های ارائه شده توسط پزشک را با دقت اجرا کنید. اولویت ها در تغذیه بعد از عمل بینی، پزشک به شما توصیه می کند که مصرف غذاهای نرم را در اولویت قرار بدهید. برای مثال، غذاهایی از قبیل سوپ و ماست، گزینه های خوبی می باشند. از غذاهایی که به شدت داغ یا خنک هستند، اجتناب کنید. اصولا باید از فوت کردن غذاهای بسیار داغ نیز به علت حرکتی که در لب بالا ایجاد می شود، خودداری نمایید. در دستورالعمل مربوط به روند تغذیه بعد از عمل بینی، اجتناب از جویدن بیش از حد غذا برای یک مدت زمان خاص، توصیه می شود. از آنجایی که استخوان و بافت های بینی هنوز در فاز ریکاوری به سر می برند، شما باید از خوردن غذاهایی از قبیل آجیل خشک و استیک برای مدتی اجتناب کنید. همچنین اجتناب از جویدن آدامس نیز شایان ذکر می باشد. چگونه جای زخم بعد از عمل بینی را از بین ببریم. خوردن غذاهای سفت باعث حرکت بینی می شود. در شرایط عادی، این حرکت جزئی خطرناک نمی باشد، ولی وقتی بینی در دوره بهبود بعد از عمل قرار می گیرد، باید حرکت بینی را در حداقل سطح ممکن نگه دارید. با این کار از بروز عوارض جانبی جلوگیری به عمل خواهید آورد. آنچه بعد از عمل دماغ میل می کنید، بهتر است حاوی نمک نباشد. بمنظور جلوگیری از ایجاد تاثیرات منفی بر روی فرایند بهبود از قبیل ادم یا تورم، بهتر است نمک اضافی را از رژیم غذایی تان حذف کرده و برای مدتی از خوردن غذاهای حاوی نمک از قبیل پنیر، خودداری نمایید. سدیم به احتباس آب منجر شده و تورم را تشدید می کند، ولی تاثیر آن تا حدی نیست که بخواهد به یک دغدغه در داوطلبین تبدیل شود. اگر شما نگران این موضوع هستید، قبل و بعد از روند، مصرف این محصول را محدود کنید. همچنین اجتناب از مصرف الکل، کافئین و استعمال سیگار برای یک دوره زمانی خاص، بعد از عمل به دلیل تاثیرات منفی آنها بر روی فرایند ریکاوری بینی، توصیه می شود. پس از رینوپلاستی، شما باید از مصرف غذاهایی که باعث ایجاد نفخ می شوند برای یک مدت زمان مشخص خودداری کرده و نوشابه ننوشید.


از آنجایی که سدیم در آب معدنی بر روی سطح ادم و تورم به شکل منفی تاثیر می گذارد، اجتناب از مصرف این محصول نیز برای مدتی توصیه می شود. یکی دیگر از گزینه هایی که در دوره ریکاوری بعد از عمل باید از مصرف آن اجتناب کنید، غذاهایی است که به آنها آلرژی دارید. علت اجتناب از مصرف غذاهایی که بدن به آنها واکنش الرژیک نشان می دهد، این است که در دوره ریکاوری بعد از عمل دماغ، بهتر است عطسه و سرفه کردن اتفاق نیافتد. عطسه و سرفه کردن می تواند تاثیرات منفی را بر روی فرایند ریکاوری بعد از جراحی زیبایی بینی بر جای گذارد. مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست. همچنین حذف غذاهای تند برای یک مدت زمان خاص از برنامه تغذیه بعد از عمل بینی نیز می تواند اقدام موثری باشد. در واقع، غذاهای تند عموما عروق خونی را گشاد می کنند و همین امر، دوره ریکاوری ادم و تورم را طولانی تر می نماید. بعلاوه، ادویه جات دارای تاثیرات تحریک کننده به دلیل ساختار پودری شکل خود بوده و در نتیجه احتمال عطسه کردن را افزایش می دهند. در طول دوره ریکاوری باید نسبت به هیدراته نگه داشتن و تامین آب کافی برای بدن، بسیار دقت کنید. 

نوشیدنی های آبرسان مثل آب، گزینه خوبی می باشد. فراموش نکنید که غذا یک منبع آبرسان دیگر می باشد. میوه های پر آبی مثل هندوانه و توت فرنگی نیز، توصیه می شود. تغذیه بعد از عمل بینی در هفته دوم و نکات مهم برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی، در طول هفته دوم ریکاوری، بیشتر افراد دوباره رژیم غذایی نرمال خود را از سر می گیرند. واکنش هر بیمار در این دوره اندکی با بیمار دیگر متفاوت است. بنابراین هوشیار باشید. گاهی لازم است خوردن غذاهای نرم بعد از عمل جراحی بینی را برای چند روز دیگر هم ادامه دهید تا از مشکل تجربه کردن درد ناشی از جویدن غذاهای سفت، در امان باشید. فیبر را فراموش نکنید. هرچند باید در چند روز اول بعد از عمل زیبایی بینی، غذاهای نرم را در سبد غذایی تان قرار دهید، ولی فراموش نکنید که مقدار مناسبی فیبر را نیز در این چند روز اول، به رژیم غذایی تان اضافه کنید. یبوست اغلب بعد از عمل، اجتناب ناپذیر است. علت آن، ترکیب شدن داروهای تجویزی و کاهش سطح حرکت و وابسته شدن به یک رژیم محدود می باشد. علیرغم اینکه در طول دوره ریکاوری باید داروهای تجویز شده توسط بهترین دکتر عمل بینی را مصرف کرده و سطح فعالیت خود را برای استراحت


 دادن به بدن، کاهش دهید، ولی می توانید با اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی تان در خصوص تغذیه بعد از عمل بینی، از بروز یبوست خودداری به عمل آورید. میوه های نرم از قبیل توت ها و گلابی نیز منابعی غنی از فیبر بوده و سبزیجات پخته مثل هویج و نان کامل نیز گزینه های خوبی محسوب می شوند. اسیدهای آمینه موجود در پروتئین، به بهبود زخم و بازیابی بافت کمک می کند. پروتئین می تواند قدرت و انرژی مورد نیاز بدن بعد از جراحی را تامین کند. گوشت هایی از قبیل مرغ، بوقلمون، و غذاهای دریایی منابع فوق العاده پروتئین محسوب می شوند. پروتئین موجود در لبنیات نیز در صورت عدم ایجاد یبوست در شما، منبع خوب دیگری به شمار می آید. اگر بعد از عمل زیبایی بینی، برای مصرف این منابع پروتئین مشکل دارید، می توانید پودر پروتئین را به نوشیدنی ها یا اسموتی هایتان اضافه کنید. نحوه مراقبت از زخم ها بعد از جراحی بینی با کربوهیدرات، خستگی پس از روند عمل جراحی بینی، رایج است. خوردن انواع مناسب کربوهیدرات ها می تواند به بازیابی سطوح انرژی کمک کند. غذاهای پر فیبر مثل غلات کامل، میوه و سبزیجات، لوبیا و بقولات، منابع خوب کربوهیدرات هستند. این غذاها سطوح انرژی

را افزایش می دهند، بدون اینکه باعث بروز یبوست شوند. پس موارد گفته شده را به برنامه تغذیه بعد از عمل بینی خود اضافه کنید. غذاهای ضد التهاب میل کنید. یکی از رایج ترین انواع غذاهایی که باید بعد از تکمیل فرایند عمل تان میل کنید، غذاهای ضد التهاب می باشد. همانطور که می توان از نام این نوع غذاها حدس زد، غذاهای ضد التهاب باعث کاهش التهاب بینی می شود. این امر به تقویت روند بهبود زخم ها و برخورداری از یک فرایند بهبود هموار کمک می کند. گزینه های خوب برای غذاهای ضد التهاب، شامل ماهی های چرب، روغن زیتون خالص و آووکادو می باشد. البته برخی سبزیجات از قبیل توت فرنگی، بلوبری، بروکلی، قارچ، انگور و گوجه فرنگی نیز حاوی ترکیبات ضد التهاب می باشند. از میان دیگر گزینه های خوراکی دارای خاصیت ضد التهاب، می توان به شکلات تلخ و چای سبز نیز اشاره نمود. هم اکنون می توانید با ما در کلینیک دکتر آرمان فر در تماس باشید و از مشاورین ما نحوه مراقبت از بخیه ها بعد از جراحی بینی را مورد سوال قرار دهید تا آن ها نکات مهم برای از بین بردن جای زخم و بخیه جراحی بینی را در اختبارتان قرار دهند.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.