advertise

تکنیک اگمنتیشن در جراحی بینی چیست؟

دکتر سجاد آرمانفر

بینی و انواع آن

جراحی بینی در عصر حاضر از رایج ترین جراحی های زیبایی در سرتاسر جهان بخصوص کشور ما ایران به شمار می رود. طی این عمل جراحی، در عین آن که معایب ظاهری بینی برطرف می شود. عملکرد تنفسی بینی نیز باید از هرگونه آسیبی مصون بماند. در این مقاله تصمیم داریم اطلاعاتی درباره بینی و انواع آن در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهیم و سپس به سراغ تشریح تیتر اصلی یعنی تکنیک اگمنتیشن در جراحی بینی برویم؛ چرا که اینگونه درک بهتری از مبحث اصلی پیدا خواهید کرد.


نکاتی درباره بینی و انواع آن؛ به طور کلی اگر بخواهیم بینی و انواع آن را مورد بحث قرار دهیم باید متذکر شویم که بینی با توجه به ضخامت پوست به دو دسته بینی استخوانی و گوشتی قابل تقسیم می باشد. بینی هایی که از پوست ضخیم برخوردارند به بینی گوشتی مصطلح هستند و بینی هایی که دارای پوست نازک اند ، با عنوان بینی استخوانی شناخته می شوند. خصوصیات بینی گوشتی؛ پیرو تقسیم بندی بینی و انواع آن گفتیم که بینی گوشتی یکی از انواع بینی می باشد. در این بخش از مقاله به شرح ویژگی های بینی گوشتی پرداخته ایم. غضروف نوک این بینی ها بزرگ و پهن است. در زیر پوست آن ها به میزان زیادی بافت همبند وجود دارد. در بخش تحتانی بینی، غضروف های بزرگی قرار دارد. استحکام غضروف این بینی ها ناچیز است. میزان ارتجاعی بودن بافت غضروفی آن ها ضعیف است. پوست بینی به ویژه در 

قسمت نوک بینی بسیار چرب و ضخیم است. به دلیل ضخیم بودن پوست بینی، جزئیات غضروفی استخوانی بینی قابل رویت نمی باشد. لازم به ذکر است که جراح متخصص در جراحی بینی گوشتی، به روش های مختلفی اقدام به اعمال تغییرات لازم بر روی استخوان بینی و شکل غضروف ها می نماید تا نتیجه دلخواه حاصل گردد. چربی و ضخامت پوست در بینی های گوشتی، به مراتب بیشتر از بینی های استخوانی می باشد. به طوری که پوست بینی بر استخوان و غضروف آن غالب است و این مسئله، سبب دشوار شدن جراحی خواهد شد. هدف از عمل زیبایی بینی گوشتی، تقویت غضروف نوک بینی و متعاقبا تقویت پایه بینی می باشد. برای این کار بافت مورد نیاز جهت تقویت غضروف، از یک بخش از بینی برداشته شده و به قسمتی که نیاز به تقویت دارد افزوده می شود.


این بافت افزودنی غالبا از سپتوم یا تیغه بینی برداشته می شود. اما در صورتی که تیغه بینی غضروف لازم را نداشته باشد بدون آن که صدمه ای به گوش وارد شود از غضروف گوش برداشته خواهد شد. توجه داشته باشید که دیدن نتیجه نهایی جراحی بینی های گوشتی به مدت یک الی دو سال بعد از عمل، قابل قضاوت نخواهد بود. خصوصیات بینی استخوانی؛ ویژگی های بینی های استخوانی عبارتند از از پوستی نازک یا متوسط برخورداراند. غضروف های قوی و محکمی دارند. لذا افتادگی نوک بینی در بینی های استخوانی به ندرت دیده می شود. بینی های استخوانی اغلب در بخش تیغه بینی دارای یک قوز مختصر هستند. در عمده موارد برداشتن قوز بینی سبب گرایش افراد به جراحی بینی استخوانی می شود. به دلیل نازک بودن پوست بینی، تمامی جزئیات استخوانی بینی به وضوح از زیر پوست قابل رویت است. به عنوان مثال چنانچه

لبه های استخوانی بینی از قبل شکستگی داشته باشد به راحتی لمس و دیده خواهد شد. از مزایای جراحی بینی استخوانی می توان به این مورد اشاره نمود که خلاقیت جراح که طی عمل بینی بر روی بافت استخوانی غضروفی بینی اعمال نموده است به خوبی نمایان می باشد. البته این مسئله از این حیث می تواند امری حساس قلمداد شود. چرا که بروز کوچکترین خللی در استخوان یا غضروف بینی به سهولت از زیر پوست قابل مشاهده خواهد بود. لذا جراحی بینی استخوانی، مستلزم دقت و ظرافت کار جراح بینی می باشد. اما به طور کلی فرم دادن به بینی های استخوانی، به دلیل ویژگی هایی که برای آن ها برشمردیم. به راحتی امکان پذیر است و این بینی ها را می توان به هر یک از مدل های جراحی بینی فانتزی، نیمه فانتزی و طبیعی جراحی کرد.


دکتر سجاد آرمانفر

آشنایی با تکنیک اگمنتیشن در جراحی بینی

بینی هایی که ظاهر پهن با پوست کلفت و غضروف ضعیف دارند بینی های گوشتی هستند، افراد بسیاری که دارای این نوع از بینی ها می باشند از ظاهر پهن و گوشت الودی که این بینی ها دارند به هیچ عنوان راضی نیستند. بینی های گوشتی در اکثر موارد پره های کلفت و بزرگی دارند و نوک بینی بزرگ که به راحتی با جراحی بینی و تغییراتی که جراح در حین جراحی اعمال می کند می توان تمامی این مشکلات را برطرف کرد . بینی های گوشتی تاثیر بسیار منفی بر زیبایی صورت می گذارد با جراحی زیبایی بینی به راحتی می توان فرم زیبایی را در بینی ها گوشتی متناسب با سایر اجزای دیگر صورت ایجاد کرد.
تکنیک اگمنتیشن در جراحی بینی چیست؟ برای جراحی بینی از تکنیک های مدرن مختلفی استفاده می شود که این بسته به نوع جراحی بینی متفاوت است. گاهی جراحی بینی به منظور بزرگ کردن بینی استفاده می شود، برای این منظور از تکنیک اگمنتیشن استفاده می گردد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه تکنیک اگمنتیشن در جراحی بینی چیست، این مقاله از وب سایت دکتر سجاد آرمانفر را تا انتها مطالعه کنید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید. دکتر آرمانفر از مجرب ترین و شناخته شده ترین جراحان بینی در استان اصفهان می باشند و قادراند دقیق ترین و به روزترین مشاوره ها را به شما عزیزان بدهند.


برای جراحی بینی تقویتی یا همان جراحی بزرگ کردن بینی نیاز به افزودن موادی است که بینی بزرگ شود. در این روش برای بزرگ کردن نواحی از بینی مانند غضروف های تحتانی یا غضروف های جانبی فوقانی از روش های مانند ایمپلنت های اتولوگ و آلوپلاست ها یا همان ایمپلنت های مصنوعی استفاده می شود. بزرگ کردن بینی به منظور زیبایی صورت انجام می شود که در نمای نیم رخ برجستگی پشت بینی افزایش پیدا می کند. با مطالب گفته شده همه شما متوجه شده اید که تکنیک اگمنتیشن در جراحی بینی چیست. در این تکنیک برای افزایش غضروف های تحتانی، فوقانی و بی نظمی های پشت استخوانی پیوندهای باید انجام شود. همچنین نوک بینی در این 

روش جراحی افزایش پیدا می کند. بینی های گوشتی در ظاهر غضروفی به نظر می رسند و افرادی که متقاضی انجام این جراحی هستند تصور می کنند که به منظور کوچک کردن بینی آن ها از غضروف بینی کاسته می شود تا فرم دلخواه ایجاد شود، در صورتی که در گذشته برا ی فرم دهی بینی های گوشتی از غضروف های بینی کاسته می شد که انجام این کار عوارضی را به همراه می آورد، اما امروزه در حین جراحی بینی گوشتی علاوه بر اینکه از غضروف های بینی کم نمی شود بلکه تقویت غضروف در حین جراحی بینی گوشتی صورت می گیرد زیرا بینی های گوشتی غضروف ضعیفی دارند و در صورتی که این تقویت صورت نگیرد ممکن است بعد از جراحی به مرور زمان


 افتادگی در نوک بینی مشاهده شود. قبل از انجام جراحی بینی دکتر سجاد آرمانفر از لحاظ پوست و غضروف بینی را مورد بررسی قرار می دهد، در صورتی که غضروف های بینی ضعیف باشند به شما توضیح خواهند داد که در حین جراحی شاید نیاز به تقویت غضروف باشد. تقویت غضروف بیشتر در بینی های گوشتی انجام می گیرد زیرا بینی های گوشتی همانطور که گفته شد غضروف ضعیفی دارند. تقویت غضروف با استفاده از غضروف های خود بینی یا توسط غضروف های مصنوعی انجام می گیرد در بینی های گوشتی بیشتر به منظور جلوگیری از افتادگی نوک بینی تقویت غضروف 

صورت می گیرد، اضافه کردن گرافت غضروفی بروی بینی باعث می شود که استحکام بینی بیشتر شود. جراحی بینی های گوشتی باید توسط یک جراح باتجربه انجام گیرد که در این زمینه مهارت کافی را داشته باشد دکتر سجاد آرمانفر در زمینه جراحی بینی گوشتی از مهارت بسیار بالایی برخوردار می باشند، تقویت غضروف در بینی های گوشتی دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد و در صورت نیاز باید صورت گیرد تا مشکلی بعد از جراحی ایجاد نشود. در اکثر موارد برای تقویت غضروف در بینی های گوشتی از غضروف های خود بینی ( تیغه میانی بینی ) استفاده می شود ، این کار باید با دقت بسیار بالایی صورت گیرد.

تقویت غضروف درجراحی بینی های گوشتی

قبل از انجام جراحی بینی گوشتی جراح بینی باید در زمان مشاوره غضروف های بینی را مورد بررسی و معاینه قرار دهد. برخی از افراد بر این باورند که نوک بینی پس از جراحی بینی گوشتی حالت افتاده و آویزان پیدا می کند در صورتی که بینی های گوشتی دارای غضروف های ضعیفی باشند در حین جراحی بینی، جراح بینی باید غضروف های بینی را تقویت کند تا پس از جراحی در نوک بینی افتادگی مشاهده نشود. بینی های گوشتی نمی توانند به خوبی پوست را بروی بینی نگه دارند زیرا بینی های گوشتی دارای پوست کلفت و ضخیم و غضروف های ضعیفی هستند.
در روش های قدیمی تر در حین جراحی بینی گوشتی غضروف های بینی برداشته می شد اما در روش های جدید به جای کم کردن غضروف در جراحی غضروف ها تقویت می شوند. تقویت غضروف در حین جراحی موجب می شود که غضروف ها محکم و سفت شوند. جراح بینی در جراحی باید از تمامی اصول و تکنیک ها به درستی استفاده نماید تا فرم زیبایی در بینی ها ایجاد شود. در صورتی که جراح بینی از مهارت بسیار بالایی برخوردار باشد تقویت غضروف در بینی به خوبی انجام می شود. در حین جراحی بینی برای تقویت غضروف و استحکام ساختار بینی جراح بینی غضروف های مورد نیاز را از تیغه میانی بینی گرفته و به مکان هایی که غضروف کمتری دارند و نیاز به تقویت غضروف دارند منتقل می کند. در صورتی که تیغه میانی بینی استحکام کافی نداشته باشد غضروف مورد نیاز از نواحی دیگر بدن مانند لاله گوش گرفته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد برای تقویت غضروف از غضروف های مصنوعی استفاده می شود به طور کل در ابتدا سعی می شود که از غضروف های خود بینی برای تقویت غضروف استفاده شود و در صورت نبودن غضروف کافی از غضروف های لاله گوش، دنده بیمار و غضروف های مصنوعی استفاده شود.


تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشت

شاید در روش انجام جراحی زیبایی بینی استخوانی و گوشتی نتوان تفاوتی را حس کرد. چرا که عمل زیبایی آن ها شباهت های بسیاری با یکدیگر دارد. ولی به دلیل تفاوت اساسی در ساختار این بینی ها، نحوه جراحی آن ها نیز دارای تفاوت های زیادی با یکدیگر است. برای اعمال تغییرات لازم در بینی های گوشتی و استخوانی، با توجه به روش جراحی بینی باز یا بسته برش هایی در بینی ایجاد شده، که پس از اتمام عمل به کمک بخیه بسته می شود. به دلیل برخوردار بودن بینی گوشتی از بافت پوست ضخیم و تراکم چربی در زیر پوست آن، جراح در این نوع بینی با ساختار متفاوتی نسبت به بینی های استخوانی سر و کار دارد. یکی از اصلی ترین تفاوت ها میان بینی های گوشتی و استخوانی متفاوت بودن بافت غضروفی در آن ها است. بینی های استخوانی از ساختار غضروفی مستحکم و ضخیم تری برخوردارند ؛ در حالی که ساختار غضروفی در بینی های گوشتی ، بسیار نازک و ضعیف می باشد. میزان آسیب پذیری و تغییرات بعد از عمل در بینی های استخوانی بیشتر است. زیرا غضروف ها و استخوان های بینی با گذشت زمان دستخوش تغییرات می شوند. در حالی که این گونه مشکلات برای بینی های گوشتی ایجاد نخواهد شد؛ ولی از جراحی دشوارتری برخوردار خواهند بود. برای اینکه بعد از عمل بینی گوشتی، بینی فرم و تغییرات اعمال شده را در دراز مدت حفظ کند، جراح می تواند از ایمپلنت ها یا غضروف های اضافی موجود در بینی، یا انتهای گوش و دنده شما، در هنگام عمل بینی استفاده کند. این در حالی است که وجود ساختار استخوانی و غضروفی بینی استخوانی اجازه چنین کاری را به جراح بینی نمی دهد. تفاوت دیگر این بینی ها در فرم هایی است که می توان بینی را به آن شکل درآورد. بینی گوشتی به سبب ساختاری که دارد اعمال تغییرات ظریف بعد از جراحی را نشان نمی دهد و تنها می تواند به فرم طبیعی جراحی شود. در حالی که بینی استخوانی می تواند به فرم های مختلف طبیعی، نیمه فانتزی و عروسکی بعد از عمل درآید.


تکنیک اگمنتیشن بینی یا جراحی تقویتی بینی و بزرگ کردن بینی

استفاده از پیوند غضروف استخوان یا ایمپلنت بینی روشی عالی برای اجرای تکنیک اگمنتیشن بینی یا جراحی تقویتی بینی و بزرگ کردن بینی است که باعث می شود یک بینی صاف یا کوچک متناسب با اجزای دیگر صورت شما ایجاد شود. برای بزرگ کردن بینی از ایمپلنت پشتی بینی، استخوان یا غضروف استفاده می کنند تا اعتماد به نفس شما با بهبود نسبت های صورت افزایش یابد. جراحی بینی تقویتی همراه با دیگر روش های جراحی بینی انجام می شود تا تعادل و هماهنگی بینی با دیگر اجزای صورت اجرا شود. با مطالعه ادامه مقاله تکنیک اگمنتیشن در جراحی بینی چیست همراه ما باشید.

ثبت درخواست مشاوره از کلینیک آرمانفر

شما گرامیان می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه جراحی زیبایی بینی، پوست، فک و صورت ثبت درخواست نمایید. 

منظور از رینوپلاستی تقویتی چیست

در گذشته جراحی زیبایی بینی محدود به کوچک کردن و جمع کردن بینی بود و بینی کوچک وسر بالا و قوس دار و اصطلاحا عروسکی، بینی دلخواه و مورد پسند بود. اما امروزه علم جراحی زیبایی بینی دستخوش تحولی شگرف شده است؛ به نحوی که رینوپلاستی تقویتی در حال از رده خارج کردن رینوپلاستی سنتی می باشد.
در رینوپلاستی تقویتی جراحی زیبایی بینی فقط محدود به کوچک کردن بینی نیست بلکه در این روش جراح ضمن اینکه قسمت هایی از بینی را برداشته و کوچک می کند ممکن است لازم باشد قسمت های دیگری از بینی را تقویت کند تا نتیجۀ نهایی بینی زیبایی باشد که به عملکرد اصلی آن که همان تنفس است آسیبی وارد نشده باشد. واضح است که این بینی دیگر خیلی کوچک و سربالا نخواهد بود و نمای بینی ای که به طور افراطی عمل شده را نخواهد داشت. با رعایت موارد فوق احتمال پیدایش عارضه به دنبال عمل جراحی زیبایی بینی بسیار کاهش خواهد یافت. البته یک جراح متبحر با معاینه بینی می تواند پیش بینی کند که اگر یک بینی خاص تحت عمل جراحی زیبایی قرار گیرد ممکن است دچار یک عارضه خاص شود. که در این صورت جراح باید این مطلب را با متقاضی عمل در میان گذاشته و سعی کند او را از انجام این عمل منصرف نماید.


منظور از رفع عوارض رینوپلاستی در جراحی ترمیمی چیست؛ نقصان بافتی در عوارض ناشی از برداشتن بیش از حد بافت های بینی ، باید به صورتی مناسب جبران شود. در این حالت ممکن است که بافت هایی از قسمت های دیگر بینی و یا از قسمت های دیگر بدن مانند غضروف دنده یا گوش برای جایگزینی استفاده شود. این بافت ها پیوند نامیده می شوند. بهتر است که پیوندها از خود فرد، در همان زمان برداشته شود و برای او مورد استفاده قرار گیرند. به طور مثال در فردی که دچار بسته شدن دریچه داخلی بینی شده می توان با افزودن پیوندهای غضروفی، تا حدی به باز شدن دریچه کمک کرد. اگر تنگی دریچه داخلی بینی خفیف تا متوسط باشد، این پیوندها را می توان از خود بینی برداشت اما در موارد شدید ممکن است نیاز به برداشتن پیوند از غضروف دنده

باشد. و یا در عارضه کوچک شدن بیش از حد سوراخ های بینی، در صورت کمبود شدید پوست پره های بینی به علت بیش از حد برداشته شدن پره ها، قسمتی از پوست گوش به عنوان پیوند مورد استفاده قرار می گیرد. جراحی ترمیمی بینی به مراتب دشوارتر از اعمال جراحی اولیه است. عمل جراحی زیبایی بینی یک عمل جراحی اورژانس نیست و از طرفی مشکل ترین جراحی زیبایی در بدن می باشد، زیرا با عضوی با عملکردهای حیاتی پیچیده سروکار داریم. بنابراین افراد متقاضی جراحی زیبایی بینی باید پس از بررسی های دقیق و تحقیق لازم و صرف وقت در مورد انتخاب بهترین جراح بینی ، احتمال پیش آمدن عوارض را به حداقل برسانند.


دکتر سجاد آرمانفر

افراد کاندید برای تکنیک اگمنتیشن در جراحی بینی

اگر دارای موارد ذکر شده در ادامه هستید، کاندید مناسبی برای تقویت بینی یا همان ایمپلنت پشتی بینی محسوب می شوید. به دلیل قوی بودن چانه با این که اندازه بینی طبیعی است، کوچک به نظر می رسد. در ناحیه بین چشم ها یک بینی کوچک نسبتا صاف دیده می شود. پوست معمولی بینی با شلی مناسب برای قرار دادن ایمپلنت.
رینوپلاستی افزایشی مانند دیگر انواع جراحی پلاستیک بینی دارای مزیت های زیر است: باعث افزایش اندازه بینی می شود. شکل جدیدی به سوراخ های بینی می دهد. با سایر ویژگی های صورت هارمونی و تعادل ایجاد می شود. موجب بهبود تنفس می گردد. انحراف تیغه بینی اصلاح خواهد شد.


موارد قبل و بعد از اگمنتیشن در جراحی بینی

قبل از عمل بزرگ کردن بینی از مصرف مکمل ها یا داروهایی که موجب افزایش خون ریزی می شوند باید جلوگیری کنید؛ چون خونریزی باعث دشوار شدن جراحی می شود و ناراحتی و کبودی بعد از عمل را افزایش می دهد. هشت ساعت قبل از جراحی بزرگ کردن بینی نباید چیزی بخورید بعد از جراحی با چند جرعه آب می توانید، داروهای تجویزی را مصرف کنید. برای کاهش درد بعد از جراحی تیلنول برای کنترل درد کافی بوده، ممکن است بعد از جراحی بی حسی روی بینی خود حس کنید. برای کاهش تورم و کنترل ناراحتی کمپرس خنک به سمت بینی می تواند به بهبود سریع تر شما کمک کند. از انجام دادن فعالیت های شدید که باعث بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب می شود، خودداری کنید. از بلند کردن اجسام سنگین، زور زدن و خم شدن خودداری نمایید. بزرگ کردن بینی با روش های جراحی پلاستیک زیبایی مانند رینوپلاستی ترکیب می شود. در جراحی بزرگ کردن بینی، داخل بینی جراح برش کوچکی انجام می دهد در مرحله بعد به ابعاد دقیق ایمپلنت یک جیب یا پاکت ساخته می شود تا احتمال حرکت ایمپلنت کاهش پیدا کند؛ سپس با دقت برش بسته می شود تا بهترین اسکار ممکن و بهبود اولیه انجام شود.

غضروف مصنوعی

در صورتی که نتوان برای تقویت غضروف از غضروف های خود بینی استفاده کرد، با استفاده از غضروف های سایر نواحی بدن فرد مانند لاله گوش یا غضروف های مصنوعی این کار انجام می گیرد بعنوان مثال از غضروف های فرد دیگری برای تقویت غضروف استفاده می شود به گونه ای که از غضروف های اضافه افراد دیگری که در عمل جراحی بینی اضافه آمده است در مواد نگه دارنده مانند الکل نگهداری می شود و برای فرد دیگری مورد استفاده قرار می گیرد . برای اینکه بتوان نتایج مطلوبی ازجراحی بینی گوشتی دریافت کرد و بعد از جراحی نوک بینی دچار افتادگی نشود باید حتما در صورتی که غضروف های بینی ضعیف باشند ، تقویت غضروف انجام گیرد.


اهمیت حفط عملکرد و تنفس بینی بعد از عمل جراحی

تنفس از طریق بینی برای سلامتی ما اهمیت فوق العاده ای دارد، زیرا بینی فقط مجرایی برای عبور هوا نیست بلکه ضمن عبور آن را کاملا تمیز، گرم و مرطوب می کند. بنابراین انسداد بینی فرد را از این امتیازات محروم می سازد. اهمیت تنفس از طریق بینی و تاثیر شگرف ظاهر بینی بر روی چهرۀ فرد، بیانگر این است که جراح بینی باید علاوه بر برخورداری از دانش لازمه و آشنایی با تکنیک های مدرن، از تجربۀ کافی نیز برخوردار باشد ، تا بتواند بین حفظ عملکرد بینی و رسیدن به بینی زیباتر تعادل برقرار کند. یک جراح با تجربه، قبل از انجام هر تغییری بر روی ظاهر بینی ، در نظر خواهد گرفت که این تغییر باعث مختل شدن عملکرد بینی و انسداد بینی نشود.


سخن پایانی تکنیک اگمنتیشن در جراحی بینی

در برخی از بینی ها که دارای غضروف ضعیف هستند نیاز به تقویت سازی و اضافه کردن گرافت غضروفی بروی بینی است تا بینی بعد از جراحی از استحکام بالایی برخوردار شود. در واقع تقویت غضروف بینی در حین جراحی زیبای بینی به منظور افتادگی نوک بینی بروی بینی های صورت می گیرد که دارای غضروف های بسیار ضعیف و حساس هستند که معمولا بینی هایی گوشتی دارای غضروف های ظریف و حساس هستند و نیاز است در حین جراحی این نوع از بینی ها اقدامات لازم حین جراحی با قرار دادن گرافت های غضروفی صورت گیرد. بینی های گوشتی که عضلات نرم و شلی دارند برای اینکه بعد از جراحی دچار افتادگی نشوند نیازمند تقویت غضروف هستند و یک جراح خوب و با تجربه با دقت و ظرافت خاص این تقویت غضروف را در حین جراحی بینی گوشتی انجام می می دهد دکتر سجاد آرمانفر قبل از جراحی بینی در زمان مشاوره بعد از معاینات لازم و بررسی دقیق بینی راهنمایی های لازم را در جهت آگاهی شما از نحوه جراحی و نتیجه بینی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. انتخاب جراح بینی در نتیجه جراحی بینی نقش به سزایی دارد بینی های گوشتی غضروف های ضعیفی دارند به همین علت نیاز به تقویت غضروف دارند. بنابرین در صورتی که دارای بینی گوشتی هستید حتما در انتخاب جراح بینی خود دقت نمایید تا تقویت غضروف به خوبی صورت گیرد و با مراجعه به یک جراح بینی با تجربه و با مهارت بالا از داشتن یک بینی بی عیب در آینده لذت ببرد.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.